ادام اورث پس از اظهار نظر در توییتر مجبور به ترک مایکروسافت شد

پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
ادام اورث مدیر استودیو خلاقیت مایکروسافت که به‌تازگی در توییتر بحث پرحاشیه‌ای را در رابطه با Always-on ایکس باکس بعدی آغاز کرده بود، مایکروسافت را ترک کرد. بحث او با کاربران به‌شدت بالا گرفته بود و بسیاری که مخالف این محدودیت احتمالی مایکروسافت در نسل بعدی ایکس‌باکس بودند پست‌هایی تندی را بر علیه مایکروسافت و اورث منتشر کردند. هنوز مشخص نیست که اورث شرکت را ترک کرده یا مایکروسافت او را اخراج کرده است.
تبلیغات

همان‌طورکه پیش‌تر نیز در زومیت خواندید، شایعه شده که ایکس باکس بعدی از فناوری خاصی به نام Always-On پشتیبانی می‌کند. این فناوری که برای ممانعت از کپی غیرقانونی بازی و اپلیکیشن‌ها در ایکس باکس بعدی در نظر گرفته شده است بدین‌ترتیب عمل می‌کند که اگر ارتباط کنسول ایکس باکس با اینترنتی به مدت 3 دقیقه قطع شود اجرای بازی یا اپلیکیشن مورد نظر کاربر متوقف می‌گردد.

از زمانی که شایعه امکان وجود چنین محدودیتی در ایکس باکس بعدی راه افتاده کاربران بسیاری نسبت به آن ابزار نارضایتی کردند و به اشکال مختلف ناراحتی خود را اعلام کرده‌اند. هر چند ادام اورث وجود چنین فناوری را تأیید نکرد اما در یک پست توییتر خود اعلام کرد که:

بعضی اوقات برق قطع می‌شود پس من جارو برقی نمی‌خرم.

پست او عکس‌العمل‌های بسیار تندی را از جانب کاربران و مخاطبان مایکروسافت به همراه داشت و اورث نیز به برخی از آن‌ها واکنش داد. صحبت‌های او باعث ایجاد موج منفی گسترده‌ای بر علیه مایکروسافت شد که احتمالاً در نهایت منجر به کنار گذاشتن او گردید.

به‌تازگی برخی از بازی‌هایی که برای اجرا حتماً نیاز به اتصال اینترنت دارند از جمله دیابلو 3 یا سیم‌سیتی برای کاربران مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند و بعضا به دلیل مشکلات فنی مربوط به سرورهای بازی یا اتصال اینترنت، کاربران قادر به اجرای بازی‌ها نبودند. به‌همین‌دلیل، کاربران تمایلی به محدودیت احتمالی ایکس باکس بعدی ندارند. از طرفی در برخی از کشورها از جمله کشور عزیز خودمان نیز دسترسی به اینترنت پرسرعت برای بسیاری از کاربران نشدنی است و اگر ایکس باکس با این فناوری عرضه شود برای این دسته از کاربران مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

مایکروسافت طی یک بیانیه رسمی اعلام کرده که ادام اورث سخنگوی این کمپانی نبوده است و تنها نظرات شخصی خود را بیان کرده است.

نظر شما در رابطه با سیستم Always-on چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات