اپل تی‌وی پلاس در آمریکا محبوب‌تر شد، اما همچنان پایین‌تر از رقبا است

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سفید اپل تی وی پلاس / Apple TV Plus
گزارش تحقیقاتی JustWatch نشان از افزایش یک‌ درصدی سهم اپل تی‌وی پلاس در بازار آمریکا دارد.
تبلیغات

اپل تی‌وی پلاس با وجود بهره‌مندی از کوچک‌ترین آرشیو محتوا در مقایسه‌ با سایر سرویس‌های استریم، بالاترین امتیاز را براساس نظر کاربران IMDB دریافت کرده است.

JustWatch، سرویسی برای ردیابی و بررسی پلتفرم‌های استریم، آمار مرتبط با سهم بازار این سرویس‌ها را برای سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرد که رشد اپل تی‌وی پلاس را در آمریکا نشان می‌دهد؛ البته این سرویس همچنان نسبت‌ به رقبای اصلی خود در جایگاه پایین‌تری قرار دارد.

JustWatch پلتفرم‌های استریم اصلی‌ای را که در آمریکا دردسترس قرار دارند، مورد بررسی قرار داد. بر اساس این تحقیق، سهم بازار اپل تی‌وی پلاس در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ با یک درصد افزایش نسبت‌ به دوره‌ی قبل به هشت درصد رسیده است.

سهم بازار سرویس های استریم فیلم و سریال در سه ماهه اول ۲۰۲۴

اپل تی‌وی پلاس راه درازی برای رسیدن به رقبای اصلی خود ازجمله آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس در پیش دارد. این دو سرویس به ترتیب با سهم ۲۲ و ۲۱ درصدی در صدر جدول قرار گرفته‌اند. مکس (سرویس استریم شبکه‌ی HBO) با سهم ۱۴ درصدی، جایگاه سوم محبوب‌ترین پلتفرم استریم در آمریکا را به خود اختصاص داد.

طبق گزارش JustWatch، آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ با افزایش تعداد مشترکین مواجه شدند؛ در مقابل، سرویس‌هایی نظیر مکس، دیزنی پلاس و هولو، کاهش تعداد مشترکان را تجربه کردند.

اپل تی‌وی پلاس فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ و با آرشیوی کوچک از فیلم‌ها و سریال‌های اورجینال آغاز کرد. درحال‌حاضر، این پلتفرم میزبان حدود ۲۷۱ عنوان است؛ آماری که به مراتب کمتر از ۱۳,۰۰۰ عنوان موجود در آمازون پرایم ویدیو محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات