مدل میکرو LED اپل واچ اولترا تأخیر خورد؟

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
دکمه کراون اپل واچ اولترا ۲
عرضه‌ی مدل جدید اپل واچ اولترا احتمالاً به‌تعویق می‌افتد؛ زیرا اپل در تأمین قطعات دستگاه به مشکل خورده است.
تبلیغات

شرکت تحقیقاتی ترندفورس مدتی پیش گفت احتمالاً نسل جدید اپل واچ اولترا ۲ در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود؛ درحالی‌که منابع دیگر اعلام کرده بودند عرضه‌ی ساعت جدید برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

بر‌اساس گزارش رسانه‌ی کره‌ای The Elec، مشکلات مربوط به هزینه‌های زیاد و بازده تولید همچنان بزرگ‌ترین مانع برای تولید انبوه مدل میکرو LED اپل واچ اولترا هستند و حتی ممکن است عرضه‌ی آن فراتر از سال ۲۰۲۶ به‌تعویق انداخته شود.

طبق گزارش‌ها، اپل تقریباً یک دهه است که روی فناوری صفحه‌نمایش میکرو LED اختصاصی کار می‌کند. این صفحه‌نمایش پیشرفته، روشنایی، بازتولید رنگ، محدوده‌ی دینامیکی، زوایای دید و کارایی را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود تصاویر بیشتر شبیه به نقاشی در بالای شیشه‌ی نمایشگر به نظر برسند.

اپل واچ اولترای فعلی به صفحه‌نمایش ۱٫۹۳ اینچی مجهز است؛ در‌حالی‌که انتظار می‌رود مدل بعدی صفحه‌نمایش ۲٫۱۲ اینچی با فناوری میکرو LED داشته باشد.

مشکل اپل این است که هزینه‌ی ساخت صفحه‌نمایشی با چنین تراکم پیکسلی زیادی هنوز برای دستگاهی که در‌حال‌حاضر ۷۹۹ دلار فروخته می‌شود، گران تلقی می‌شود. هر صفحه‌نمایش ۲٫۱۲ اینچی ۱۵۰ دلار هزینه دارد که چهار برابر هزینه‌ی تولید صفحه‌نمایش OLED موجود با قیمت ۳۸ دلار است. این موضوع می‌تواند به افزایش شدید قیمت اپل واچ منجر شود.

قیمت نهایی اپل واچ میکرو LED در قیاس با قیمت ساعت هوشمند برند‌های دیگر، بسیار بیشتر خواهد بود. اگرچه اپل واچ در‌حال‌حاضر نیز جزوی از بهترین ساعت های هوشمند در بازار است، قدرت مردم برای خرید آن معمولاً کمتر از برندهای رقیب است.

هزینه‌ی تولید صفحه‌نمایش اپل واچ اولترا میکرو LED حتی در قیاس با آیفون ۱۵ با صفح‌نمایش ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس با صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی (به‌ترتیب ۸۰ و ۱۲۰ دلار) نیز گران‌تر خواهد بود. این موضوع به‌قدری مشکل‌ساز است که بر‌اساس گزارش امروز، حتی عرضه در سال ۲۰۲۷ برای این دستگاه می‌تواند بیش از حد خوش‌بینانه باشد.

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد در درازمدت تمامی پنل‌های اولد و LCD موجود را با میکرو LED جایگزین کند و این فناوری به‌گونه‌ای طراحی شده است که از اپل واچ تا گوشی آیفون، تبلت آیپد، مک بوک و ویژن پرو را در‌بر می‌گیرد؛ اما اینکه چه زمانی وارد همه‌ی محصولات می‌شود، مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات