نوکیا با دوربین گوشی‌های هوشمند خود در سال 2013 کولاک خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
شرکت فنلاندی نوکیا در نمایشگاه CES امسال حضور نداشت. اما آن‌ها طرح دیگری در سر دارند، ظاهراً مهندسان این کمپانی شمال اروپا می‌کوشند تا به‌زودی در حوزه‌ی عکاسی گوشی‌های هوشمند تحولی شگرف را سبب شوند. اگر پیگیر خبرهای این تولید کننده‌ی کهنه‌کار دنیای فناوری هستید، مقاله‌ی پیش‌روی را میهمان زومیت باشید.
تبلیغات

یکی از مدیران اجرایی و معاون بخش فروش و بازاریابی شرکت نوکیا به نام کریس وبر در لاس‌وگاس از طرح این شرکت برای تمایز تولیدات خود به‌خصوص گوشی‌های هوشمند در سال آتی میلادی پرده برداشت.

این خبری است که طرفداران این شرکت را خشنود خواهد کرد، چراکه این تولیدکننده سخت‌افزار که برخی از تولیداتش میزبان سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت شده است، برنامه‌های بسیار مهمی برای سال 2013 دارد. آن‌ها می‌خواهند تا تمرکز بیشتری روی قابلیت‌های عکسبرداری تولیدات خود صرف کنند.

دو دسته‌بندی مهمی که آن‌ها برای امسال تعریف کرده‌اند عبارتست از کیفیت و وضوح بیشینه ی تصاویر عکسبرداری شده که می‌تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد. یکی از این عوامل بستر سخت‌افزاری و لنزهایی است که در دوربین دستگاه‌ به کار گرفته می‌شوند؛ به گونه‌ای که هرچه لنز دستگاه کیفیت بالاتری داشته باشد با جذب بیشینه‌ی نور قادر به ثبت تصاویر واضح‌تری است. عامل کلیدی دیگری در این بین، نرم‌افزاری است که شامل الگوریتم‌های برنامه‌نویسی در تشکیل (رندر) تصاویر واضح، شفاف و متمایز می‌شود.

نوکیا تاکنون اطلاعات بیشتری پیرامون فناوری PureView که آن را نخستین بار در گوشی نوکیا 808 به کارگرفته شد و فوریه گذشته در کنگره جهانی موبایل رونمایی گردید, در اختیارمان قرار نداده است. از این گذشته آن‌ها قابلیت‌های تثبیت تصویر را نیز در گوشی نوکیا لومیا 920 به کار گرفته‌اند که موجب کاهش محوی عکس‌ها و لرزش آن‌ها به‌خصوص در زمان لرزش دست کاربر می‌شود.

با وجود اینکه آقای وبر بیشتر پیرامون جنبه‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربری و قابلیت‌های تازه‌ای چون Photo Beamer و فیلتر پانوراما صحبت می‌کرد، پرسشی که همگان به‌دنبال پاسخ صحیح آن هستند این موضوع است که آیا نوکیا قصد دارد تا فناوری PureView، قابلیت کادربندی بدون افت کیفیت و سنسور پرقدرت 41 مگا پیکسلی خود را در گوشی‌های ویندوزی به کار گیرد یا خیر.

به نظر می‌رسد که آن‌ها خواهند کوشید تا پایان سال محصولات تازه‌ای را با این چهارچوب‌ها روانه ی بازارهای مصرف جهانی کنند؛ تولیدانی که بیش از پیش از قابلیت‌های پیشرفته‌ی نرم‌افزاری بهره‌مند بوده و کیفیت خروجی آن‌ها نیز به مراتب چشمگیرتر از محصولات موجود است. برای نمونه آقای وبر از قابلیت عکاسی در تاریکی و ثبت جغرافیایی گوشی لومیا 920 یاد می‌کند.

علاوه بر افزایش توانمندی های تصویری محصولات، نوکیا قصد دارد تا به‌طور جهانی به معرفی گوشی‌های تلفن همراه تازه‌ای بپردازد که از نظر قیمت ارزان‌تر باشند. بدین ترتیب می‌توان نتیجه‌گیری کرد برخلاف کمپانی اچ‌تی‌سی و سونی که تمایلی به تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت ندارند، نوکیا می‌کوشد تا این بخش مقفول مانده ی بازار که مخاطب کمی هم ندارد را جذب کرده و تلفن‌های هوشمندی با ظاهری زیبا و قیمت تمام شده‌ی کمتر را تولید کند. از سوی دیگر آن‌ها با تولید گوشی‌های خاص و گرانقیمت که دارای قابلیت‌های عکاسی پیشرفته‌ای است به هرچه گرمتر شدن رقابت در سطح بالای بازار نیز کمک خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات