نوکیا در سه ماهه چهارم رکورد شکنی کرد و فراتر از انتظارها ظاهر شد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
امروز گزارش مالی سه ماهه چهارم 2012 نوکیا منتشر شد و سهام داران این شرکت را شگفت زده کرد. نوکیا فراتر از انتظارها ظاهر شد و فروش تلفن‌های لومیا این شرکت نیز بهتر از پیش‌بینی‌ها گزارش شد. نوکیا 86.3 میلیون دستگاه تلفن را در سه ماهه سوم به فروش رسانده است.
تبلیغات

نوکیا در سه ماهه سوم عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته 86.3 میلیون دستگاه تلفن را به فروش برساند که از این میان 4.4 میلیون دستگاه از سری لومیا و 9.3 میلیون از سری Asha به فروش رسیده است.

مدیرعامل نوکیا استفن الوپ در جلسه‌ای که با حضور سهامداران نوکیا برگزار شد اعلام نمود:

ما مفتخریم که اعلام کنیم در سه ماهه چهارم 2012 فراتر از انتظارها عمل کردیم و سود قابل ملاحظه‌ای را در فروش ابزارها و ارائه سرویس‌ها بدست آوردیم و توانستیم رکورد تازه‌ای را در سودهی شبکه نوکیا زیمنس رقم بزنیم. ما تمرکز ویژه‌ای برروی محصولات سری Asha و Lumia داشتیم و توانستیم 14 میلیون دستگاه تلفن هوشمند از این خانواده‌ها را به فروش برسانیم. با وجود فروش بهتر، هزینه‌ها را نیز کنترل نمودیم و به این ترتیب شبکه نوکیا زیمنس فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.

از آنجایی که این جلسه اولیه و مقدمانی نوکیا برای سه ماهه اخیر بود، این کمپانی فنلاندی اطلاعات واقعی از بازده مالی این شرکت را ارائه نکرد. اما این شرکت از فروش تجارت بخش ابزارها و سرویس‌ها 3.9 میلیارد یورو (5.1 میلیارد دلار) درآمد بدست آورده است.

به این ترتیب نوکیا نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال 2011 بازده بهتری داشته است اما نسبت به سه ماهه چهارم سال 2011 که 6 میلیارد یورو درآمد داشته بود، هنوز شرایط بدتری دارد.

جالب است بدانید که تجارت ابزارها و سرویس‌های نوکیا در سه ماهه چهارم سال 2010 حدود 8.5 میلیارد یورو درآمد داشته بود.

به هر حال به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران نوکیا از بازده این شرکت راضی هستند. سهام نوکیا نیز رشد 22 درصدی را تجربه نموده و به 4.59 دلار رسیده است. سرمایه گذاران نوکیا از این بابت خوشحال هستند چون نوکیا توانسته فراتر از انتظارات عمل کند و بازده بهتری نسبت به آنچه پیش‌بینی شده بود را ارائه نماید. بدون شک آنها می‌دانند که نوکیا با مشکلات بسیاری برای رقابت با ابرقدرت‌های بازار موبایل و دست و پنجه نرم کردن با آنها روبرو است. اما با این روند مثبت رو به رشد آنها می‌توان انتظار سود بیشتری را داشته و به آینده نوکیا امیدوار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات