ایده آمازون: ورود به محل کار با سیستم اسکن کف دست

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مرد درحال اسکن کف دست
آمازون می‌خواهد کسب‌وکارها از فناوری اسکن کف دست برای احراز هویت کارکنانشان قبل‌ از ورود به محل کار استفاده کنند.
تبلیغات

آمازون قصد دارد فناوری اسکن کف دست (Palm-Scanning) خود را گسترش دهد و علاوه‌بر خواربارفروشی‌ها نسخه‌ای از آن برای کسب‌وکارها طراحی کند.

آمازون وان اینترپرایز، سیستم پرداخت مبتنی‌بر اسکن کف دست را به‌عنوان ابزاری برای احراز هویت در نظر می‌گیرد که به کارکنان اجازه می‌دهد با قرار دادن دست خود روی سطح اسکنر، وارد دفتر محل کارشان شوند یا به اطلاعات حساس طبقه‌بندی‌شده مثل داده‌های مالی یا سوابق منابع انسانی دسترسی یابند.

برخی شرکت‌ها مدتی قبل برای استفاده از فناوری اسکن کف دست آمازون ثبت‌نام کرده‌اند که ازجمله می‌توان به IHG Hotels، Boon Edam و Kone اشاره کرد. غول خرده‌فروشی آنلاین قیمت این سرویس را اعلام نکرده است.

آمازون درمقایسه‌با ابزارهای امنیتی و احراز هویت سنتی مثل نشان‌های مخصوص کارمندان یا گذرواژه‌ها، فناوری اسکن کف دست را به‌عنوان راهکاری ارزان‌ و امن‌‌تر برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

دیلیپ کومار، معاون واحد نظارت بر اپلیکیشن‌های خدمات وب آمازون در بیانیه‌ای گفت: «کسب‌وکارها از بهبود حریم‌ خصوصی و راحتی کارمندان خود که می‌توانند فقط با اسکن کف‌ دست به مکان‌های فیزیکی و نرم‌افزارها دسترسی داشته باشند، استقبال می‌کنند.»

زنی درحال اسکن کف دست برای ورود به محل کار

آمازون سیستم پرداخت بیومتریک خود را سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. این فناوری ابتدا به‌عنوان راهکاری برای خریداران شروع به‌ کار کرد تا با اسکن کف دست، هزینه‌ی خریدشان را پرداخت کنند. فناوری مذکور در خواربارفروشی‌های whole Foods و برخی بازارهای رفاهی Go و چندین سوپرمارکت Fresh مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکان‌های ورزشی و سرگرمی نیز مثل برخی رستوران‌های Panera Bread و تعداد انگشت‌شماری استارباکس از این فناوری استفاده کرده‌اند.

به‌گزارش CNBC، گروه‌های مدافع حریم خصوصی، به‌دلیل نگرانی‌های مرتبط با حریم شخصی و امنیت افراد از فناوری اسکن کف دست انتقاد کرده‌اند و می‌گویند سرویس مذکور منجر به افزایش سطح نظارت خواهد شد. آمازون در پاسخ به این گروه اعلام کرد تشخیص کف دست خصوصی‌تر از سایر سیستم‌های بیومتریک است؛ زیرا نمی‌توان هویت افراد را با نگاه به تصویر کف دستشان تعیین کرد.

آمازون همچنین مدعی شد داده‌های خرید فروشگاه‌هایی را که از فناوری تشخیص کف دست این شرکت استفاده می‌کنند، جمع‌آوری نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات