آمازون دوره آموزشی هوش مصنوعی را رایگان برگزار می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آمازون Amazon روی ساختمان شرکت در عصر تاریک
آمازون قصد دارد دوره‌ی آموزشی رایگانی با محوریت هوش مصنوعی برگزار و به شرکت‌کنندگان آن گواهینامه‌ی معتبر اعطا کند.
تبلیغات

آمازون، غول فناوری آمریکایی، اعلام کرده است که قصد دارد دوره‌ای مجازی و کاملاً رایگان با محوریت هوش مصنوعی مولد به نام AI Ready برگزار کند تا مهارت‌های تفکر انتقادی در فناوری را در جوانان و بزرگ‌سالان پرورش دهد.

به‌نظر می‌رسد آمازون با برگزاری این دوره قصد دارد تا هوش مصنوعی خود را بیش‌از‌پیش به پیش‌گامان امروزی این حوزه در سرتاسر جهان بشناساند. این دوره‌ی مکملی برای برنامه‌های آموزش مهارت مبتنی‌بر هوش مصنوعی AWS است که آمازون ارائه می‌دهد و شامل ۸ کورس است که توسعه و مدیریت پروژه در هوش مصنوعی را پوشش می‌دهند.

فردی در حال کار با وبسایت Amazon aws skill builder در لپتاپ
وبسایت AWS Skill Builder

آمازون می‌گوید که تاکنون ۲۱ میلیون نفر از‌طریق برنامه‌هایش مهارت‌های رایانش ابری AWS را فراگرفته‌اند و امیدوار است که ۲ میلیون نفر دیگر نیز تا سال ۲۰۲۵ از دوره‌های هوش مصنوعی این شرکت استفاده کنند.

غول فناوری آمریکایی معتقد است که تقاضا برای افراد مستعد در حوزه‌ی هوش مصنوعی رو‌به‌رشد است و شرکت‌ها حاضرند برای استخدام افراد متخصص در این زمینه مبالغ بیشتری پرداخت کنند.

این دوره‌ی آموزشی تا حدودی متمرکز بر معرفی و شناساندن هرچه بیشتر تولیدات مبتنی‌بر هوش مصنوعی آمازون به دیگران است. این شرکت امکان یادگیری غیر فنی را فراهم کرده است تا افراد عادی را با مفاهیم کلی هوش مصنوعی مولد و اصول طراحی پروژه در‌زمینه‌ی هوش مصنوعی آشنا کند. کاربران در این دوره‌ی آموزشی، نحوه‌ی استفاده از CodeWhisperer را می‌آموزند که ابزار تولیدکننده‌ی کد هوش مصنوعی آمازون است.

کورس‌های دیگر این دوره به مباحث مربوط به یادگیری ماشین AWS و مدل‌های زبانی اختصاص دارند. در این دوره، کار با Bedrock و بستر و مجموعه‌ابزار تولید اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی آمازون نیز به کاربران آموزش داده می‌شود. این مجموعه‌ابزار می‌تواند فناوری هوش مصنوعی آمازون را هم‌پای بازیگران بزرگی همچون OpenAI و گوگل جلوه دهد.

علاقه‌مندان به دوره‌های رایگان آمازون می‌توانند به آموزش اولیه‌ی هوش مصنوعی و معرفی CodeWhisperer در وب‌سایت AWS Educate دسترسی داشته باشند. سایر دوره‌های رایگان، ازجمله آموزش استفاده از مولد گفتار به متن Amazon’s Transcrib در وب‌سایت AWS Skill Builder دردسترس خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات