همزمان با بلک فرایدی، اعتصابات گسترده کارمندان آمازون شروع شد

شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آمازون Amazon روی ساختمان شرکت در عصر تاریک
تعدادی از کارگران آمازون در اروپا به‌دلیل دستمزد پایین و آن‌ هم در رویداد جمعه‌ی سیاه دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند.
تبلیغات

کارکنان آمازون به‌دلیل اعتراض به شیوه‌های کاری این شرکت روز جمعه در نقاط مختلف اروپا دست به اعتصاب زدند. این اعتراضات با رویداد جمعه‌ی سیاه که یکی از شلوغ‌ترین روزهای خرید در کل سال است افزایش یافت.

کمپین Make Amazon Pay را اتحادیه‌ی جهانی UNI هماهنگ کرد و گفت اعتصابات و اعتراضات در بیش‌از ۳۰ کشور و هم‌زمان با رویداد جمعه‌ی سیاه برگزار می‌شود. بلک فرایدی هر سال با نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی برای ارائه‌ی محصولات مختلف با قیمت‌های بسیار تخفیفی به مردم برگزار می‌شود.

بلک فرایدی که در اصل به‌دلیل جمعیت بسیار زیادی که در فروشگاه‌های ایالات‌متحده صف می‌کشیدند اکنون به‌طور آنلاین و جهانی برگزار می‌شود. آمازون یکی از شرکت‌هایی است که به آنلاین شدن جمعه‌ی سیاه کمک کرد و خریداران می‌توانند از ۱۷ نوامبر تا ۲۷ نوامبر (۲۶ آبان تا ۶ آذر ۱۴۰۲)، بسیاری از محصولات غول خرده‌فروشی جهان را با تخفیف‌های بسیار زیاد خریداری کنند.

اعتراض کارگران آمازون در بلک فرایدی ۲۰۲۳
اعتراض کارگران آمازون در بلک فرایدی ۲۰۲۳
اعتراض کارگران آمازون در بلک فرایدی ۲۰۲۳

به گزارش رویترز، آلمان سال گذشته دومین بازار بزرگ آمازون ازنظر فروش بود. اتحادیه‌ی کارگران در این کشور اعلام کرد حدود ۲۵۰ کارگر انبارهای آمازون، روز جمعه در لایپزیگ اعتصاب کردند که ۲۰ درصد از نیروی کار این واحد را تشکیل می‌دهند. ازطرفی ۵۰۰ نفر دیگر در یکی از انبارهای راینبرگ دست به اعتصاب زدند که ۴۰ درصد نیروی کار این بخش بودند.

اتحادیه‌ی کارگران آلمان اعلام کرد اعتصابات ۲۴ ساعته در پنج بخش از کشور و با هدف افزایش دستمزد، از نیمه‌شب پنج‌شنبه آغاز شده است.

سخنگوی آمازون در آلمان گفت فقط تعداد کمی از کارگران این شرکت اعتصاب کرده‌اند و حقوق عادلانه‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود. خرده‌فروشی آنلاین می‌گوید حقوق کارگران آلمانی این شرکت ۱۵٫۲۷ دلار در هر ساعت است و ازطرفی اعتصابات باعث تأخیر در تحویل سفارشات جمعه‌ی سیاه نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات