ادامه تعدیل نیرو در آمازون؛ این‌بار نوبت تیم الکسا است

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آمازون / Amazon طرح گرافیکی طلایی
آیا حذف فرصت‌های شغلی و تمرکز روی قابلیت‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی، به‌معنی خداحافظی با الکسا است؟
تبلیغات

طبق یادداشتی داخلی، آمازون با تغییر در اولویت‌ها و منابع خود در بخش توسعه‌ی دستیار صوتی الکسا و پایان‌دادن به ابتکارهای نامشخص در این دپارتمان، باعث از‌بین‌رفتن صد‌ها فرصت شغلی خواهد شد. غول خرده‌فروشی آنلاین تلاش‌ها روی الکسا را بر توسعه‌ی اَشکال جدیدی از هوش مصنوعی، به‌ویژه هوش مصنوعی مولد، متمرکز می‌کند.

دنیل راوش، معاون بخش الکسا، در یادداشت مذکور نوشت: «همان‌طور‌که به نوآوری ادامه می‌دهیم، بخشی از تلاش‌هایمان را برای هم‌سویی بهتر با هدف‌های تجاری خود و آنچه می‌دانیم برای مشتریان مهم‌تر است، اصلاح می‌کنیم. از‌جمله‌ی آن‌‌ها به‌حداکثر‌رساندن منابع و تلاش‌ها بر هوش مصنوعی مولد است.»

دنیل راوش: «الکسا بخشی بسیار مهم از تجارت آمازون باقی می‌ماند.»

این تعدیل نیرو در بحبوحه‌ی سرو‌صدای فزاینده درباره‌ی چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT از شرکت OpenAI و افزایش رقابت بین دستیار‌های صوتی صورت می‌گیرد.

۲۹ شهریور امسال، آمازون از ویژگی Let's Chat برای الکسا پرده برداشت. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی مولد، مکالمه‌های طبیعی‌تر با این دستیار صوتی را ممکن می‌کرد.

به‌گزارش گیک‌وایر، آمازون مدت‌ها است که برای کاهش هزینه‌ها در بخش دستگاه‌ها و سرویس‌ها که الکسا نیز زیر‌مجموعه‌ی آن قرار می‌گیرد و سالانه تا ۱۰ میلیارد‌ دلار ضرر می‌کند، زیر فشار قرار دارد. دیو لیمپ، رهبر دیرینه‌ی این بخش، ۲۳ مرداد جدایی خود از آمازون را اعلام کرد.

راوش در بخش دیگری از یادداشت منتشر شده، الکسا را «بخشی بسیار مهم از تجارت آمازون» دانست و ضمن تصدیق دشوار‌بودن تصمیم جدید آمازون، درباره‌ی آینده‌ی الکسا با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد ابراز خوش‌بینی کرد.

به‌گفته‌ی راوش، این تغییرات به تجربه‌ای شهودی‌تر و هوشمند‌تر و مفید‌تر منجر خواهد شد که کاربران می‌توانند به‌زودی آن‌ها را امتحان کنند و بازخورد‌های خود را ارائه دهند.

کارمندانی که تحت‌تأثیر این تعدیل نیرو قرار می‌گیرند، بسته‌های حمایتی و کاریابی دریافت خواهند کرد. پیش‌تر، دپارتمان‌های دیگر آمازون مانند موزیک و گیمینگ نیز با تعدیل نیرو مواجه شده‌ بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات