ایلان ماسک، به اتهام «سوءاستفاده از سرمایه‌های تسلا» زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد!

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk
ظاهراً ایلان ماسک از منابع مالی و انسانی شرکت تسلا برای ساخت اقامتگاه شخصی بهره گرفته است.
تبلیغات

برخی منابع وال‌استریت ژورنال می‌گویند تسلا با تحقیقاتی درباره‌ی تخلفات ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت مواجه شده است. هیئت مدیره‌ی تسلا درمورد استفاده‌ی مشکوک ماسک از سرمایه‌های این برند خودروساز در ساخت اقامتگاه شخصی که نزدیک کارخانه‌ی گیگافکتوری منطقه‌ی آستین که با نام پروژه‌ی ۴۲ شناخته می‌شود، نگرانی خود را مطرح کردند. ظاهراً این اقدام شامل خرید مقدار زیادی شیشه‌ی خاص می‌شود که سال گذشته توجه بسیاری از کارکنان را جلب کرد. علاوه‌بر این، چندین شرکت با مسئولیت محدود مرتبط با مدیران ماسک و تسلا مقادیر قابل‌توجهی زمین در مجاورت ساختمان مذکور به‌دست آورده‌اند.

طبق گزارش‌ها، طرح‌های موردنظر ماسک شامل فضاهای شخصی مثل اتاق خواب، حمام و آشپزخانه بود که نشان‌دهنده‌ی اقامتگاه خصوصی است و این پروژه به تسلا ارتباط ندارد.

درحال حاضر وضعیت و نتیجه‌ی تحقیقات، فاش نشده اما باید گفت تسلا چندسال قبل بخش روابط عمومی خود را منحل کرد و ماسک نیز هیچ توضیحی درمورد این اقدام ارائه نداد. اعتقاد بر این است هدف اصلی هیئت‌مدیره، تعیین مشارکت ماسک و پاسخ به این سؤال است که آیا از کارمندان تسلا در ساعات کاری شرکت برای ساختن اقامتگاه شخصی بهره گرفته یا خیر.

گیزموچاینا می‌نویسد، درحالی‌که پاداش‌هایی مثل جت‌های خصوصی برای مدیران غیرمعمول نیست، تسلا سیاست نسبتاً سخت‌گیرانه‌ای در این مورد دارد. این شرکت هیئت‌مدیره را موظف می‌کند هرگونه هزینه‌ بیش‌از ۱۲۰ هزار دلار که شامل شخص خاصی مثل مدیرعامل باشد، باید ازطرف کمیته‌ی هیئت‌مدیره مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد.

این اولین‌بار نیست که مدیر ارشد یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری با بررسی دقیق هزینه‌های شخصی مواجه می‌شود. متا نیز اخیراً شریل سندبرگ، مدیر اجرایی سابق خود را به‌دلیل اتهامات استفاده از منابع شرکت برای اهداف شخصی مثل برنامه‌ریزی عروسی و سرکوب پوشش منفی رسانه‌ای مرتبط با شریک سابقش بابی کوتیک، موردبررسی قرار داد. به‌هر حال مورد ماسک به‌دلیل موقعیت برجسته‌ی او به‌عنوان مدیرعامل، اهمیت بسیار زیادی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات