به‌‌دستور DMA، اپل باید امکان سایدلود برنامه در iOS را تا مارس ۲۰۲۴ فراهم کند

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کار با آی او اس روی آیفون ۱۴ اپل
قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا از شرکت‌های بزرگ فناوری درخواست کرده تا معیارهای جدید این اتحادیه را برآورده کنند.
تبلیغات

تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه‌ی اروپا روز گذشته اعلام کرد هفت شرکت بزرگ فناوری ازجمله آمازون، اپل، گوگل، متا و مایکروسافت باید به‌زودی از قوانین سخت‌گیرانه‌تر این اتحادیه پیروی کنند.

سامسونگ و تیک‌تاک نیز به‌طور غیرمنتظره اعلام کردند معیارهای موردنظر اتحادیه‌ی اروپا را برآورده خواهند کرد. Booking.com نیز اعلام کرد از سال آینده باید قوانین جدید اتحادیه را دنبال کند.

طبق قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA)، شرکت‌هایی که بیش‌از ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند و ارزش بازار آن‌ها به ۸۲ میلیون دلار یا بالاتر می‌رسد، باید معیارهای مدنظر اتحادیه را بروآورده کنند. درنتیجه DMA از این شرکت‌ها می‌خواهد امکان استفاده از پلتفرم‌های رقیب را به توسعه‌دهندگان ارائه کنند و به کاربران برای انتخاب اینکه چه برنامه‌هایی از قبل روی دستگاهشان نصب شود، قدرت انتخاب بدهند.

طبق دستورالعمل‌ها، DMA می‌تواند اپل را مجبور کند تا امکان استفاده از فروشگاه‌های برنامه‌ی غیر از اپ‌استور روی آیفون را دراختیار کاربران قرار دهد و علاوه‌براین امکان بارگذاری مستقیم اپلیکیشن از منابع شخص‌ثالث را نیز به‌ آن‌ها ارائه کند. اپل همیشه اعلام کرده اکوسیستم بسته‌ی محصولاتش به این شرکت کمک می‌کند همه‌ی برنامه‌های نصب‌شده روی دستگاه کاربران را زیرنظر بگیرد و بدین‌ترتیب از نصب بدافزار روی آیفون و آیپد جلوگیری کند.

به‌گزارش رویترز، DMA همچنین می‌تواند اپل را وادار کند تا امکان استفاده از سیستم‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای غیر از سرویس پرداخت داخلی این شرکت را در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های خود داشته باشد. شایان ذکر است اپل درحال حاضر ۳۰ درصد از درآمد توسعه‌دهندگان را در فروشگاه اپ‌استور به‌خود اختصاص داده و چنین اقدامی می‌تواند منجر به کاهش درآمدزایی آن شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات