اپل می‌خواهد پرونده اپیک گیمز را به دیوان عالی آمریکا ببرد

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
مصاحبه تیم کوک Tim Cook مدیرعامل اپل
اپل در تلاش است تا پرونده‌ی حقوقی اپیک گیمز را به دیوان عالی آمریکا ببرد. این پرونده سال ۲۰۲۰ شروع شده است.
تبلیغات

اپل در حال آخرین تلاش‌ها است تا همچنان قانون دریافت کارمزد از خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ استور را پابرجا نگه دارد. این شرکت از دیوان عالی ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست کرده است که به درخواست تجدیدنظر پرونده‌ی اپیک گیمز رسیدگی کند.

براساس گزارش انگجت، دو دادگاه که جایگاه پایین‌تری از دیوان عالی دارند، حکم داده‌اند که اپل باید ممنوعیت استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را لغو کند. این سیاست بخش بسیار مهمی از کسب‌و‌کار اپل محسوب می‌شود.

دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز سال ۲۰۲۰ شروع شد؛ زمانی‌که به‌روزرسانی جدید فورتنایت به گیمرها امکان می‌داد سکه‌های دیجیتالی این بازی را ازطریق روش پرداخت جایگزین تهیه کنند. این اقدام نقض مستقیم قوانین اپل بود و درنتیجه، فورتنایت از اپ استور حذف شد. در واکنش به این شرایط، اپیک گیمز در دادگاه از اپل شکایت کرد.

پرونده‌ی اپل و اپیک گیمز شامل پیروزی‌هایی برای هر دو طرف بود. در سال ۲۰۲۱، قاضی دادگاهی در آمریکا گفت اپیک گیمز آگاهانه قوانین اپ استور را نقض کرده است؛ به‌همین‌دلیل، اپل می‌تواند همچنان از انتشار فورتنایت در اپ استور جلوگیری کند.

همچنین، قاضی گفت اپل شرکتی انحصارگرا نیست؛ اما باید استفاده از سرویس‌های مالی متفرقه را امکان‌پذیر کند. اپل در واکنش درخواست تجدیدنظر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات