اپل هدف فروش خود را برای هدست ویژن پرو کاهش داده است

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
هدست ویژن پرو اپل / Apple Vision Pro روی سر یک مرد جوان
درحالی‌که اپل قصد داشت سال آینده یک‌میلیون دستگاه ویژن پرو به بازار عرضه کند، این هدف را کاهش درخورتوجهی داده است.
تبلیغات

فایننشال تایمز امروز گزارش داد اپل هدف خود را برای فروش هدست‌ واقعیت ترکیبی ویژن پرو کاهش چشمگیری داده است. این شرکت قصد دارد فقط حدود ۴۰۰ هزار هدست ویژن پرو برای سال ۲۰۲۴ تولید کند؛ درحالی‌که گفته شده بود سال آینده یک‌میلیون دستگاه از این محصول عرضه خواهد کرد.

کاهش چشمگیر هدف اپل برای فروش ویژن پرو به‌دلیل مشکلات پیچیده‌ی طراحی و ساخت این محصول است و برنامه‌ریزی این شرکت برای عرضه‌ی نسل دوم هدست واقعیت مجازی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز به‌تعویق افتاده است.

ویژن پرو از طراحی بسیار پیشرفته و پیچیده‌ای بهره می‌برد و یکی از مراحل دشوار تولید این محصول، قراردادن ویژگی EyeSight است که چشمان کاربر را روی نمایشگر بیرونی دستگاه به دیگران نشان می‌دهد.

دوربین‌هایی که برای ارائه‌ی قابلیت EyeSight در ویژن پرو تعبیه شده‌اند، در طول فرایند تولید، به کالیبراسیون بسیار دقیق نیاز دارند تا تفاوت‌ شیشه‌ی پوشش منحنی را در نظر بگیرند. علاوه‌براین، نرخ بازده تولید برای نمایشگرهای microOLED 4K این محصول کم است.

مسئولیت مونتاژ ویژن پرو برعهده‌ی Luxshare است. این شرکت چینی قبلاً محصولات دیگری مثل ایرپاد و برخی مدل‌های مک‌بوک را برای اپل تولید کرده و ارزش سهامش با انتشار خبر کاهش هدف فروش ویژن پرو کاهش یافته است.

قبلاً انتظار می‌رفت نسل دوم هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده‌ی اپل سال ۲۰۲۵ عرضه شود؛ اما گزارش‌ امروز نشان می‌دهد جدول زمانی این شرکت برای معرفی محصولات یادشده به‌تعویق افتاده است.

به‌نوشته‌ی 9to5mac، ظاهراً Luxshare قصد دارد در سال‌های آینده ظرفیت تولید خود را برای مونتاژ حدود ۱۸ میلیون هدست ویژن پرو افزایش دهد.

طبق اعلام اپل، نسل اول ویژن پرو اوایل سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد. این محصول ابتدا به‌طورانحصاری فقط در ایالات‌ متحده فروخته خواهد شد و به‌مرور تا پایان سال ۲۰۲۴، در سایر نواحی جهان دردسترس قرار خواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات