یوتیوب مسدودکننده‌های تبلیغات را نقره داغ می‌کند

شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب
با اقدام جدید یوتیوب احتمال دارد برنامه‌های مسدودکننده‌ی نمایش تبلیغات به‌زودی دیگر کاربرد نداشته باشند.
تبلیغات

یوتیوب به‌دنبال روشی برای جلوگیری از برنامه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات است زیرا برخی کاربران این پلتفرم درحال حاضر از برنامه‌های مذکور برای جلوگیری از پخش آگهی‌ها استفاده می‌کنند.

کاربری در ردیت با اشتراک‌گذاری تصویر برنامه‌ای نشان داد درصورت استفاده از مسدودکننده‌ی تبلیغات، ویدیو پخش نخواهد شد.

بدین‌ترتیب کاربران یا باید برنامه‌ی مسدودساز تبلیغات را خاموش کنند یا یوتیوب را در فهرست مجاز این اپلیکشن‌ها قرار دهند. علاوه‌بر این می‌توان با خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم، ویدیوهای این پلتفرم را بدون آگهی تماشا کرد. طبق گزارش ZDNet، یوتیوب با اقدام خود می‌خواهد کاربران از برنامه‌های مسدودساز تبلیغات استفاده نکنند یا در سرویس پریمیوم این پتلفرم مشترک شوند.

پیام یوتیوب برای عدم استفاده از مسدودساز تبلیغات

یوتیوب همچنین می‌گوید مسدودسازی نمایش ویدیو فقط درصورتی انجام خواهد شد که کاربر پس‌از دریافت هشدارهای مکرر درمورد غیرفعال کردن برنامه‌های جلوگیری از نمایش تبلیغات، اینکار را انجام ندهند.

یوتیوب در ماه‌های اخیر به‌دنبال روش‌هایی برای ترغیب کاربران به عدم استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات بوده است. در ماه می، کاربری که برنامه‌ی مسدودساز تبلیغات روی کامپیوتر او فعال بود در ردیت اعلام کرد پیام پاپ‌اپ جدیدی با متن «مسدودکننده‌های تبلیغات در یوتیوب مجاز نیستند» مشاهده کرده است. این پیام همچنین شامل گزینه‌ای برای نمایش مجدد آگهی‌ها یا خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم بود.

پیام یوتیوب برای عدم استفاده از مسدودساز تبلیغات

یوتیوب درسال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و به‌سرعت به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت. گوگل سال ۲۰۰۶ پلتفرم مذکور را خریداری کرد و اکنون مالک آن است. اکنون آگهی‌دهندگان می‌توانند با صرف هزینه‌های معقول و به‌صرفه، تبلیغات خود را روی ویدیوهای یوتیوب نمایش داده و مشتریان بسیار زیادی به‌دست آورند.

علاوه‌بر این، یوتیوب به کاربران خود اجازه می‌دهد با تولید محتوا از این پلتفرم کسب درآمد کنند. بدین‌ترتیب یوتیوبرها می‌توانند انتخاب کنند چه تعداد آگهی در ویدیوی خود قرار دهند تا درآمد آن‌ها افزایش یابد.

از آنجا که یوتیوب، یک وب‌سایت رایگان است، درآمد آن به‌شدت به تبلیغات وابستگی دارد و به‌همین دلیل اقداماتش برای جلوگیری از مسدودکننده‌های آگهی‌ها، منطقی به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات