به‌لطف دستاورد کانن، قیمت پنل‌های QD-OLED افت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو کانن روی دوربین Canon روز روشن
دستاورد جدید کانن باعث می‌شود به کاهش قابل‌توجه قیمت پنل‌های QD-OLED امیدوار شویم.
تبلیغات

فرایند تحقیق‌و‌توسعه در صنعت نمایشگر هرگز به پایان نمی‌رسد و شرکت‌های فعال در این حوزه همواره به‌دنبال دست‌یابی به جدیدترین فناوری‌ها هستند.

معمولاً سامسونگ، ال جی و گاهی‌اوقات BOE به‌عنوان نوآورترین شرکت‌ها در صنعت نمایشگر شناخته می‌شوند، اما کانن می‌گوید ماده‌ی اولیه‌ی جدیدی برای نمایشگرهای QD-OLED ساخته است که به‌جای عناصر کمیاب زمین از سرب استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، استفاده از سرب باعث می‌شود هزینه‌ی ساخت پنل‌های QD-OLED به‌مقدار قابل‌توجهی افت کند. این نوع پنل‌ها نسبت کنتراست بسیار بالایی دارند و زاویه‌ی دید گسترده‌ای ارائه می‌دهند. به‌علاوه یکی دیگر از مشخصه‌های مهم پنل‌های QD-OLED دقت زیاد در بازتولید رنگ‌ها است.

در ساخت پنل‌های QD-OLED به‌طور معمول از عناصر کم‌یاب زمین استفاده می‌شود و همین موضوع قیمت پنل‌ها را بالا می‌برد. به‌لطف جدیدترین دستاورد کانن، می‌توانیم به کاهش قیمت پنل‌های QD-OLED امیدوار شویم.

سرب درمقایسه‌با عناصر کمیاب زمین ساده‌تر یافت می‌شود و با هزینه‌ی کمتری قابل‌بازیافت است. گفته می‌شود پنل‌های جدید کانن با وجود بهره‌مندی از سرب، به اندازه‌ی پنل‌های مجهزبه عناصر کمیاب زمین بادوام هستند. این دستاورد می‌تواند کانن را به یکی از بازیگران مهم در بازار پنل‌های QD-OLED تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات