تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ با وجود عملکرد قوی، به‌اندازه‌ی کافی فروش نداشتند

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
فروش پایین تلویزیون QD-OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۲
سامسونگ امیدوار بود که بیش از ۶۰۰ هزار تلویزیون QD-OLED خود را به‌فروش برساند؛ اما در نهایت، در سال ۲۰۲۲ به‌سختی از مرز ۳۵۰ هزار دستگاه عبور کرد.
تبلیغات

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ از اولین تلویزیون OLED خود با نام S95B پس از یک دهه رونمایی کرد. درحالی‌که این تلویزیون پرچم‌دار غول کره‌ای نبود؛ اما توانست توجه و تحسین بیشتری نسبت به QN95B (تلویزیون 4K پرچم‌دار سامسونگ در سال ۲۰۲۲) را به خود جلب کند. این توجه به‌دلیل دقت رنگ بسیار خوب تلویزیون QD-OLED، زوایای دید، نسبت کنتراست و زمان پاسخگویی بود. بااین‌حال، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که فروش تلویزیون QD-OLED هنوز انتظارات شرکت را برآورده نکرده است.

براساس گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، سامسونگ‌دیسپلی در اوایل سال ۲۰۲۲ با مشکلات تولید پنل‌های QD-OLED خود مواجه شد و نتوانست پنل‌های کافی را برای Samsung DX (تیم فروش تلویزیون‌ سامسونگ) تأمین کند. به‌همین‌دلیل،سامسونگ DX نتوانست این تلویزیون را در سراسر جهان عرضه کند و همین امر، منجر به محدودیت در عرضه‌ی تلویزیون S95B شد.

در ادامه‌ی گزارش آمده که تولید پنل QD-OLED از جولای ۲۰۲۲ بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته و سامسونگ نیز برای بهبود فروش، قیمت تلویزون‌ها را کاهش داده است. در نتیجه، فروش تلویزیون QD-OLED از ماه اکتبر به بیش از ۷۰ هزار دستگاه در ماه افزایش یافت؛ اما از قرار معلوم، حتی این افزایش فروش نیز آنچنان باب میل سامسونگ نبوده است.

فروش تلویزیون QD-OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به‌سختی از ۳۵۰ هزار دستگاه عبور کرد

آمار فروش تلویزیون OLED سامسونگ S95B QD در سال ۲۰۲۲

اگرچه این افت قیمت بخش تلویزیون‌های OLED را تکان داد؛ اما S95B به انتظارات فروش سامسونگ نرسید. این شرکت کره‌ای امیدوار بود که بیش از ۶۰۰ هزار از تلویزیون QD-OLED خود را به‌فروش برساند؛ اما در واقعیت، در سال ۲۰۲۲ به‌سختی از مرز ۳۵۰ هزار دستگاه عبور کرد. پیش‌بینی می‌شود فروش تلویزیون S95B سامسونگ و A95K سونی (با استفاده از همان پنل QD-OLED) به ۴۴۰ هزار دستگاه برسد. فروش تلویزیون‌ Neo QLED سامسونگ که از فناوری Mini LED استفاده می‌کنند، نیز تأثیر منفی گذاشته است.

بااین‌حال، در سال ۲۰۲۳، سامسونگ در حال تغییر استراتژی‌اش است و قصد دارد برای تبلیغ تلویزیون‌های QD-OLED جدیدش، یعنی S90C و S95C تمام تلاشش را به‌کار بگیرد. هر دوی این تلویزیون‌های جدید اوایل ماه جاری میلادی در نمایشگاه CES 2023 در لاس‌وگاس آمریکا رونمایی شدند. آن‌ها دارای حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت، درخشندگی رنگ بالاتر، راندمان انرژی بالاتر، دوام بیشتر و بازتاب کمتر نور محیط هستند. سامسونگ همچنین نسخه‌ی ۷۷ اینچی این تلویزیون را معرفی کرده است که احتمالاً فروش آن را بیش‌ازپیش بهبود می‌خشد. ناگفته نماند مدل ۲۰۲۲ به نسخه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی محدود بود.

تخمین فروش تلویزیون OLED QD سامسونگ از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ در مقایسه با WOLED-TV ال‌جی

غول فناوری کره جنوبی با رقابت بیشتری با فیلیپس، شارپ و TCL روبه‌رو خواهد شد که قصد دارند تلویزیون‌های QD-OLED خود را عرضه کنند. بنابراین، سامسونگ باید درباره‌ی نحوه‌ی قیمت‌گذاری جدیدترین تلویزیون‌های QD-OLED خود و اینکه چگونه می‌تواند با ارائه‌ی ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتر، تلویزیون‌های خود را از شرکت‌های رقیب متمایز کند، دقت نماید.

شرکت تحقیقاتی Omdia پیش‌بینی کرد که بازار تلویزیون‌های QD-OLED در سال ۲۰۲۳، ۱۴۱ درصد رشد داشته باشد و فروش تلویزیون‌ها تا سال ۲۰۲۶ به دو میلیون دستگاه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات