هواوی با کلیدواژه هوش مصنوعی، مایکروسافت را به‌طور غیرمستقیم تهدید کرد

شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هواوی / Huawei یک زن درحال کار با گوشی
بنیان‌گذار هواوی ضمن اشاره به اهمیت هوش مصنوعی گفته مایکروسافت نمی‌تواند تنها بازیگر اصلی این حوزه باشد.
تبلیغات

بر اساس گفته‌ی بنیان‌گذار هواوی، این شرکت توانسته است بیش از ۱۳٬۰۰۰ قطعه در محصولاتش را که توسط ایالات متحده تحریم شده بودند، با قطعات چینی اختصاصی جایگزین کند. رن ژنگفی می‌گوید هواوی ۴٬۰۰۰ برد مدار را برای محصولاتش بازطراحی کرده است.

به نوشته‌ی رویترز، هواوی موفق شده فرایند تولید برد مدار را «تثبیت» کند. این موضوع مشخصاً نشان می‌دهد هواوی از زمان تحریم توسط آمریکا، توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری داخلی نشان داده و موفق شده است برای تعداد زیادی از قطعات آمریکایی (یا قطعات ساخته‌شده با فناوری‌های آمریکایی) جایگزین مناسب پیدا کند.

هواوی که یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان تجهیزات شبکه‌ی 5G در دنیا محسوب می‌شود، از سال ۲۰۱۹ وارد فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده شده است. این تحریم‌ها باعث می‌شوند هواوی نتواند به تراشه‌ی شرکت‌های آمریکایی دسترسی پیدا کند. دولت جو بایدن سال گذشته فروش تمامی تجهیزات جدید هواوی را در آمریکا ممنوع کرد.

رن ژنگفی می‌گوید هواوی هیچ برنامه‌ای برای انتشار رقیب هوش مصنوعی ChatGPT ندارد. بر اساس پیش‌بینی بنیان‌گذار هواوی، مایکروسافت تا ابد برجسته‌ترین بازیگر حوزه‌ی هوش مصنوعی نخواهد بود. هواوی قصد دارد به جای انتشار ابزارهایی مثل ChatGPT، روی تبدیل‌شدن به پلتفرم پردازشی سیستم‌های هوش مصنوعی تمرکز کند.

بر اساس گفته‌ی رن ژنگفی، هواوی سال گذشته ۲۳٫۸ میلیارد دلار بودجه به تحقیق و توسعه اختصاص داد. او می‌گوید همزمان با افزایش سوددهی هواوی، بودجه‌ی تحقیق و توسعه نیز بالاتر می‌رود.

هواوی موفق شده است سیستمی اختصاصی به نام MetaERP برای برنامه‌ریزی منابع سازمانی بسازد. این سیستم که ماه آینده‌ی میلادی از راه می‌رسد، به هواوی برای انجام فعالیت‌های کاری مختلف، از مدیریت بخش مالی و زنجیره‌ی تأمین تا عملیات‌های تولیدی، کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات