رجزخوانی هواوی برای رقبا: ما سال‌ها تجربه در حوزه هوش مصنوعی داریم

یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
یک زن در حال استفاده از گوشی در برابر لوگو هواوی Huawei
هواوی می‌گوید قبل از محبوبیت ابزارهایی مثل ChatGPT، مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای توسعه داده است و در این حوزه تجربه‌ی زیادی دارد.
تبلیغات

ChatGPT از زمان انتشار عمومی در اواخر سال گذشته‌ی میلادی به یکی از پربحث‌ترین موضوعات در اینترنت تبدیل شده است. ChatGPT ابزاری بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که به هر سؤالی پاسخ می‌دهد، کد می‌نویسد و حتی شعرهای جذاب خلق می‌کند.

درحالی‌که برندهای آمریکایی مثل مایکروسافت و گوگل در تلاشند به شیوه‌ی گسترده‌تری از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، هواوی، غول چینی صنعت فناوری، می‌گوید سال‌ها در این حوزه تجربه دارد.

یکی از مدیران هواوی می‌گوید این شرکت در سال ۲۰۲۰ کار روی مدل زبانی بزرگی را شروع و یک سال بعد، Pengcheng Pangu را معرفی کرد. مدل Pengcheng Pangu در همان زمان ۱۰۰ میلیارد پارامتر داشت، به سؤالات پاسخ می‌داد و زبان و گفتار چینی را می‌فهمید.

مدل NLP (پردازش زبان طبیعی) هواوی با ۱۰۰ میلیارد پارامتر، در سال ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین مدل آموزش هوش مصنوعی چینی در دنیا بود.

به گزارش نشریه‌ی هواوی سنترال، برند معروف چینی دو پتنت جدید ثبت کرده است که به نرم‌افزاری هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات ارتباط دارد. البته هواوی فعلا هیچ برنامه‌ای برای تزریق ابزارهای هوش مصنوعی به دستگاه‌هایش ندارد.

با وجود تأکید هواوی بر تجربه در حوزه‌ی هوش مصنوعی، برندهای بزرگی مثل گوگل و مایکروسافت نیز سال‌ها در این حوزه پیشگام بوده‌اند. گوگل مدت‌ها است که از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی نتایج جست‌و‌جو استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات