اپل به دنبال «بازنگری» در روند توسعه هوش مصنوعی است

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپل Apple روی فروشگاه حضوری آسمان تاریک
به گفته‌ی منابع آگاه، محبوبیت سرویس‌ ChatGPT باعث شده است شرکت‌هایی نظیر تسلا و اپل به فکر بازنگری در توسعه‌ی هوش مصنوعی بیفتند.
تبلیغات

خبرگزاری دیجی‌تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد اپل قصد دارد در روند توسعه‌ی هوش مصنوعی «بازنگری» انجام دهد. افزایش محبوبیت هوش مصنوعی مولد در نتیجه‌ی از راه رسیدن ابزارهایی مثل ChatGPT باعث شده است شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا، آمازون، متا و اپل برنامه‌هایی برای توجه بیشتر به این حوزه تدوین کنند.

دیجی‌تایمز می‌گوید چهار شرکت موردبحث در تلاشند جلوی رهبری مایکروسافت را در حوزه‌ی هوش مصنوعی مولد بگیرند. به‌طور مشخص اپل و تسلا در حال بازنگری رویکردشان در قبال هوش مصنوعی هستند. این موضوع باعث تولید نسل بعد پردازنده‌ها می‌شود که به‌طور ویژه برای پردازش‌های هوش مصنوعی بهینه شده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها امروزه پردازنده‌هایی می‌سازند که واحدی اختصاصی برای پردازش‌های هوش مصنوعی دارند. برای نمونه تراشه‌های اختصاصی اپل به موتور عصبی مجهزند. اپل در سرویس‌هایی مثل دستیار صوتی سیری از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما تاکنون سرویسی همه‌جانبه با تمرکز بر این فناوری توسعه نداده است.

اپل تاکنون تا حد زیادی از رقابت هوش مصنوعی دوری کرده است. تولیدکننده‌ی آیفون مدتی پیش اجلاس سالانه‌ی هوش مصنوعی را با حضور کارمندان شرکت برگزار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات