کنفرانس محرمانه اپل با محوریت هوش مصنوعی؛ رقیب اصلی ChatGPT در کوپرتینو متولد می‌شود؟

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مردم در حال تماشا تیم کوک / Tim Cook روی نمایشگر WWDC 2022 اپل
اپل کنفرانسی با حضور کارمندان شرکت برگزار کرد که روی هوش مصنوعی تمرکز داشت. در این کنفرانس بر استعداد نیروهای اپل تأکید شد.
تبلیغات

اپل در آمفی‌تئاتر استیو جابز، محل برگزاری رویدادهای مهمی نظیر کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC)، اجلاسی حضوری با محوریت هوش مصنوعی برگزار کرد که صرفاً کارمندان شرکت در آن حضور داشتند. اجلاس هوش مصنوعی اپل، رویدادی سالانه است که برخی از کارمندان از آن‌ به‌عنوان «WWDC هوش مصنوعی» یاد می‌کنند.

برای نخستین بار از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، اپل اجلاس سالانه‌ی هوش مصنوعی را به‌صورت حضوری برگزار کرد. کارمندانی که نتوانستند در آمفی‌تئاتر استیو جابز حاضر شوند، رویداد را به‌صورت زنده مشاهده کردند.

برگزاری رویداد هوش مصنوعی اپل چیز عجیبی نیست، با این‌حال رویداد امسال به‌دلیل محبوبیت هوش مصنوعی و رقابت سنگین گوگل و مایکروسافت در این حوزه، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت.

به ادعای مارک گارمن، افشاگر بلومبرگ، رئیس بخش هوش مصنوعی اپل به کارمندان گفته فناوری یادگیری ماشین با بیشترین سرعت ممکن مراحل پیشرفت را طی می‌کند و استعداد نیروهای اپل «در خط مقدم» این حوزه است.

گارمن می‌گوید با وجود برگزاری اجلاس جدید، اپل سرویس هوش مصنوعی بزرگی در دست توسعه ندارد. همچنین برخلاف شایعات، اپل در این اجلاس هیچ سرویسی برای رقابت مستقیم با ChatGPT به‌نمایش نگذاشته است.

هوش مصنوعی (و خصوصاً چت‌بات‌) به مهم‌ترین بحث این روزهای صنعت فناوری تبدیل شده است. مایکروسافت توانست با هوش مصنوعی، پس از ۱۴ سال بینگ را از سایه‌ی گوگل دربیاورد. بینگ جدید چت‌باتی مثل ChatGPT دارد که به هر سؤالی پاسخ می‌دهد. با وجود تب‌و‌تاب مایکروسافت و گوگل برای رقابت در حوزه‌ی هوش مصنوعی، اپل برنامه‌هایش را در سکوت خبری پیش می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات