هواوی به ردیابی بازدیدکنندگان MWC ۲۰۲۳ از طریق نشان‌های امنیتی متهم شد

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ساخت تراشه اختصاصی هواوی
ظاهراً هواوی در رویداد MWC ۲۰۲۳ با استفاده از نشان‌های امنیتی، بازدیدکنندگان غرفه‌ی محصولات خود را ردیابی کرده است.
تبلیغات

اتهامات اخیر علیه هواوی در صنعت فناوری سروصدای زیادی ایجاد کرده و بسیاری از شرکت‌کنندگان در MWC از این وضعیت رضایت ندارند. غول فناوری چینی اکنون به ردیابی بازدیدکنندگان غرفه‌ی خود ازطریق نشان‌های امنیتی متهم شده است. این نوع اتهامات علیه هواوی، موضوع جدیدی نیست زیرا دولت ایالات‌متحده بارها به‌دلیل ارتباط نزدیک شرکت مذکور با دولت چین از آن به‌عنوان خطر امنیت ملی یاد کرده است.

به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، اتهامات اخیر علیه هواوی زمانی مطرح شد که برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه MWC ۲۰۲۳، نشان‌های امنیتی خود را که برای دسترسی به غرفه‌ی این شرکت نیاز بود، پس ندادند. بررسی‌های بیشتر نشان داد محفظه‌ی پلاستیکی این نشان‌ها حاوی دستگاهی است که به‌طرز مشکوکی به ردیاب شباهت دارد. رولف ورنر معاون ارشد جدید نوکیا در اروپا، نشان را از خود جدا کرد و مدارهای داخلی را که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ردیاب استفاده کرد، به‌ نمایش گذاشت. امکان استفاده‌ی هواوی از فناوری کم‌مصرف Beacon برای ردیابی بازدیدکنندگان MWC ۲۰۲۳ مورد بحث قرار گرفته است.

ردیاب موجود در نشان امنیتی هواوی در نمایشگاه MWC برای ردیابی بازدیدکنندگان

البته هواوی اتهامات ردیابی بازدیدکنندگان MWC ۲۰۲۳ را رد کرده است. سخنگوی این شرکت می‌گوید: «نشان‌های هواوی فقط در غرفه‌ی داخلی این شرکت استفاده شده‌‌اند.»

هواوی همچنین در پشت نشان‌های امنیتی از فرکانس رادیویی (RFID) و بلوتوث برای جمع‌آوری اطلاعات مکان و اطلاعات زمان حضور شرکت‌کنندگان در غرفه‌ی خود در MWC ۲۰۲۳ استفاده کرده است. این شرکت ادعا می‌کند اطلاعات جمع‌آوری‌‌شده ازطرف هواوی برای تجزیه‌وتحلیل علایق کلی افراد مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا بدین‌طریق کیفیت محصولات خود را بهبود دهد. برند چینی همچنین اعلام کرده براساس سیاست حفظ حریم خصوصی خود، از اطلاعات جمع‌آوری‌شده محافظت خواهد کرد.

انجمن GSM که وظیفه‌ی سازماندهی MWC را برعهده دارد اظهار داشت پیشنهاد دستگاه‌های ردیاب، اتهامی جدی است و آن‌ها درحال بررسی موضوع هستند. اتهامات مطرح‌شده علیه هواوی درحال‌حاضر برای این شرکت خوب به‌نظر نمی‌رسند زیرا هنوز توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه نداده است. درحالی‌که غول فناوری چینی در صنعت گوشی‌های هوشمند موفق بوده، اما این نوع مسائل امنیتی می‌تواند به نگرانی بسیار مهمی تبدیل شود و این شرکت باید پاسخ دقیق‌تری به این اتهام جدید ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات