ایالات متحده به‌دنبال قطع دسترسی هواوی به تمامی شرکت‌های آمریکایی است

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو هواوی Huawei روی مودم روتر از نمای نزدیک
هواوی هم‌اکنون همکاری محدودی با شرکت‌هایی مثل اینتل و کوالکام دارد. ظاهراً دولت ایالات متحده در تلاش است محدودیت‌های بیشتری برای هواوی در نظر بگیرد.
تبلیغات

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت ایالات متحده در حال بررسی مجدد مجوزهایی است که همکاری بین شرکت‌های آمریکایی و هواوی را امکان‌پذیر می‌کنند. منابع آگاه می‌گویند واشینگتن همزمان با افزایش تنش سیاسی با چین، در تلاش است سخت‌گیری بیشتری علیه شرکت‌های فعال در این کشور اعمال کند.

الن استوز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا که بر اداره‌ی صنعت و امنیت نظارت دارد، می‌گوید: «قانون صدور مجوز که توسط دولت قبلی تعیین شد و هنوز برای هواوی اعمال می‌شود، به فناوری‌های قبل از 5G و پایین‌تر از سطح ابری امکان می‌دهد که به دست این شرکت برسند. همه‌ی این موارد هم‌اکنون در حال ارزیابی است.»

دولت جو بایدن قصد دارد دسترسی هواوی را به تمامی تأمین‌کنندگان آمریکایی ازجمله اینتل و کوالکام غیرممکن کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو شرکت هم‌اکنون به‌طور محدود با هواوی همکاری می‌کنند و پردازنده در اختیار این شرکت قرار می‌دهند.

فروش محصولات و سرویس‌های آمریکایی به هواوی از چهار سال پیش به‌شدت محدود شده، یعنی زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، غول چینی صنعت فناوری را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی اضافه کرد. آمریکا اعتقاد دارد که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است. از آن زمان، شرکت‌های آمریکایی موظفند برای تجارت با هواوی، مجوز دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات