هواوی به‌دلیل نقض پتنت دوربین و فناوری‌های دیگر از شیائومی شکایت کرد

پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
هواوی
هواوی ادعا می‌کند شیائومی بدون کسب مجوز، از چهار پتنت‌ این شرکت ازجمله گواهی حق‌اختراع مربوط به فناوری 4G/LTE استفاده کرده است.
تبلیغات

شکایت شرکت‌های بزرگ فناوری از یکدیگر به‌دلیل نقض حق‌اختراع، امری رایج است و به‌نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد زیرا اکثر آن‌ها اشتباهات خود را در این‌زمینه تکرار می‌کنند. اکنون هواوی به‌دلیل نقض چندین حق‌اختراع از هم‌وطنش شیائومی شکایت کرده و پرونده‌ی مربوط به این اقدام قانونی در اداره‌ی مالکیت معنوی چین نیز پذیرفته شده است.

اخبار اداره‌ی مالکیت معنوی ملی چین اخیراً جزئیاتی درمورد اختلاف عمده‌ی نقض حق‌اختراع منتشر کرده که نشان می‌دهد هواوی به‌دلیل نقض چهار پتنت ثبت‌شده‌ی خود از شیائومی شکایت کرده است. پرونده‌ی این شکایت در تاریخ ۱۷ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ در سازمان مذکور به‌ثبت رسیده است.

به گزارش گیزموچاینا، دومورد از حقوق نقض شده‌ی هواوی در این مناقشات مربوط به استفاده‌ی غیرمجاز شیائومی از فناوری 4G/LTE است. هواوی همچنین شرکت هم‌وطن خود را به استفاده از روش‌های اختصاصی‌ آن در ثبت تصاویر پانوراما متهم می‌کند. پتنت چهارم نیز شامل نقض نوعی فناوری بازکردن قفل گوشی هوشمند می‌شود که هواوی آن را توسعه داده است.

نقض حق ثبت‌اختراع زمانی رخ می‌دهد که یک واحد تجاری، بدون کسب مجوزهای موردنیاز، از فناوری ثبت‌شده‌ی شرکت‌های دیگر در محصولات و خدمات و فروش آن‌ها استفاده کند. اگر هواوی بتواند ادعای خود را اثبات کند، شاید شیائومی با جریمه‌ی سنگینی مواجه شود.

هواوی همیشه درمورد اینکه شرکت‌های دیگر، حق‌اختراعات آن را نقض می‌کنند صحبت کرده است. این شرکت سال گذشته طی رویدادی اعلام کرد برخی کسب‌وکارهای چینی بدون اجازه از طرح‌ها و پتنت‌های آن استفاده کرده‌اند. غول فناوری چینی همچنین ادعا می‌کند شرکت‌های دیگر بدون پرداخت هزینه از حق‌اختراعات آن‌ها بهره‌برداری کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات