ایلان ماسک اکنون به‌جای رمزارزها به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ایلان ماسک هوش مصنوعی
ظاهراً هوش مصنوعی، علاقه‌ی جدید ایلان ماسک است و او با ورود به هر حوزه‌ای، تأثیر زیادی روی آن می‌گذارد.
تبلیغات

یک ساعت خراب حداقل دوبار در روز، زمان را به‌درستی نشان می‌دهد و این مثالی است که درمورد صحبت‌ها و دیدگاه‌های ایلان ماسک مطرح می‌شود. اگرچه مدیرعامل تسلا اشتباهات زیادی داشته اما وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان آید، به‌نظر می‌رسد او دید درستی از موضوع دارد.

ماسک با انتشار توییتی نوشت: «من قبلاً در حوزه‌ی رمزارزها فعالیت می‌کردم اما حالا به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌ام.»

فیوچریسم می‌نویسد، درحالی‌که ارتباط رمزارزها به هوش مصنوعی، موضوع جدیدی نیست، اما همان‌طور که پیش‌بینی شده بود به حوزه‌ای محبوب تبدیل شده است. صنعت رمزارزها طی سال گذشته با کاهش بی‌سابقه‌ در ارزش و علاقه‌ی عمومی مواجه شده و از طرف دیگر هوش مصنوعی به‌لطف چت‌بات ChatGPT و همچنین بینگ جدید مایکروسافت اکنون میان مردم سرتاسر جهان محبوبیت بسیار بالایی به‌دست آورده است.

موضوع هوش مصنوعی به‌وضوع افکار ماسک را به‌خود مشغول کرده و او طی هفته‌ی گذشته نظرات خود را درمورد این فناوری به‌طور عمومی منتشر کرده است.

همه‌چیز از آنجا شروع شد که ماسک درباره‌ی «بحران وجودی» ناشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی صحبت کرد. او مدتی بعد خبری درمورد ساخت چت‌بات رقیب ChatGPT ارائه داد.

ایلان ماسک همچنین در جلسه‌ی اخیر با سرمایه‌گذاران تسلا، خواستار تعیین قوانین مربوط به هوش مصنوعی شد. او در رویداد مذکور به‌طور ضمنی به مشارکت خود در OpenAI و ساخت ChatGPT نیز اشاره کرد.

مدیرعامل توییتر و تسلا همچنین گفت: «هوش مصنوعی بسیار خطرناک به‌نظر می‌رسد. نگرانی من این است که اقداماتی را برای سرعت‌بخشیدن به روند تکامل فناوری مذکور انجام داده باشیم.»

باید اعتراف کنیم ظاهراً این‌بار حق با ایلان ماسک است زیرا نظرات او درمورد هوش مصنوعی با افکار عمومی درمورد این فناوری مطابقت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات