با هوش مصنوعی سامسونگ، از شبیه‌سازی صوتی برای پاسخ‌ به تماس‌های تلفنی استفاده کنید

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت Bixby Text Call سامسونگ
قابلیت تبدیل متن به گفتار در تماس‌های تلفنی به‌عنوان بخشی از سرویس‌های بیکسبی سامسونگ دردسترس کاربران کره‌‌جنوبی قرار گرفت.
تبلیغات

درحال‌حاضر، فناوری شبیه‌سازی‌های صوتی با هوش مصنوعی در پادکست‌ها و بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شود. این تکنولوژی جذاب احتمالاً خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید، دردسترس عموم قرار خواهد گرفت. سامسونگ امروز قابلیت جدیدی به دستیار صوتی بیکسبی اضافه‌ کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای خود را برای پاسخ به تماس‌های تلفنی شبیه‌سازی کنند. ایده‌ این است اگر کسی با شما تماس گرفت و امکان پاسخ‌گویی با صدای بلند را نداشتید، با تایپ‌کردن متن موردنظر و صدای شبیه‌سازی‌شده‌ی خود با شخص مقابل صحبت کنید.

به‌گزارش ورج، ویژگی جدید شبیه‌سازی صوتی دستیار دیجیتال بیکسبی سامسونگ درحال‌حاضر فقط به زبان کره‌ای و برای تعداد محدودی از کاربران گوشی‌های گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا دردسترس قرار گرفته است. استفاده از سیستم شبیه‌سازی صدا مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای پاسخ‌گویی به تماس‌های صوتی ایده‌ی جذابی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا فناوری امروزی به‌حدی پیشرفت کرده است که می‌توان مثل برخی فیلم‌های عملی‌تخیلی، فقط در چند دقیقه صدای هر شخصی را با کیفیت عالی شبیه‌سازی کرد.

پاسخ‌گویی به تماس‌های صوتی ازطریق رابط‌ کاربری متنی، ویژگی کاملاً جدیدی نیست؛ زیرا این قابلیت در One UI 5 با نام Bixby Text Call دردسترس دارندگان دستگاه‌های سامسونگ قرار گرفت. ویژگی مذکور قبلاً فقط با زبان کره‌ای ارائه شده بود؛ اما درحال‌حاضر به زبان انگلیسی نیز دردسترس است. گوگل سرویس مشابهی موسوم‌ به Call Screen ارائه می‌دهد که می‌توان با استفاده از آن با صدای خودکار به تماس‌های تلفنی پاسخ داد. البته سرویس گوگل برخلاف قابلیت Bixby Text Call، فقط امکان انتخاب برخی متن‌های پیش‌آماده را ارائه می‌دهد.

تصور این مسئله خیلی سخت نیست که در آینده‌ی نزدیک قابلیت پاسخ‌گویی به تماس‌ها با صدای شبیه‌سازی‌شده پیشرفته‌تر شود. از این گذشته می‌توان شبیه‌ساز صوتی متن به‌ گفتار را به چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT یا بینگ جدید متصل کنید. سامسونگ وعده داده است در آینده صدای شبیه‌سازی شده‌ی کاربران با سایر برنامه‌های این شرکت نیز سازگار خواهد بود؛ ولی هنوز نمی‌دانیم منظور غول فناوری کره‌ای از این وعده چیست.

شما می‌توانید از چت‌بات‌های هوش مصنوعی درخواست کنید محتویات تماس‌ها را خلاصه‌سازی کند. شرکت‌های فناوری از مدت‌ها قبل وعده داده‌اند دستیارهای هوشمند آن‌ها می‌توانند چنین قابلیتی را دردسترس قرار دهند و ارائه‌ی شبیه‌ساز صوتی با صدای کاربر می‌تواند این وعده را به واقعیت تبدیل کند.

ناگفته نماند ویژگی شبیه‌سازی صوتی درکنار مزیت‌هایش می‌تواند مشکلاتی هم ایجاد کند. گوگل با تماس‌های صوتی Duplex AI، عملکردی مشابه ویژگی Bixby Text Call را به کاربران خود وعده داده است. این فناوری در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان راهکاری برای رزور خودکار میز در رستوران‌ها معرفی شد؛ اما با بازخوردهای متفاوتی مواجه شد. برخی آن را غیراخلاقی توصیف کردند و برخی دیگر می‌گفتند این قابلیت باعث می‌شود شخص دریافت‌کننده‌ی تماس به انجام کارهای بیشتری نیاز داشته باشد و استفاده از آن کمی دردسر دارد.

به‌هرحال انتظار می‌رود به‌مرور‌زمان شاهد پیشرفت‌هایی در فناوری شبیه‌سازی صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی باشیم. تصور کنید در آینده‌ای نزدیک وقتی با شخصی تماس می‌گیرید، متوجه نخواهید شد در حال صحبت با انسان واقعی هستید یا صدای شبیه‌سازی‌شده.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات