در کمال تعجب، سامسونگ بیشترین پتنت‌‌های هوش مصنوعی را دراختیار دارد!

سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پرچم سفید با لوگو سامسونگ / Samsung درحال اهتزاز جلوی ساختمان
اگرچه عملکرد دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ ضعیف‌تر از رقبا است، این شرکت بیشترین تعداد پتنت مرتبط با هوش مصنوعی را دراختیار دارد.
تبلیغات

سامسونگ درزمینه‌ی دستیارهای صوتی واقعاً از رقبایی مثل گوگل اسیستنت عقب است؛ اما ظاهراً این شرکت کره‌ای بیشترین تعداد درخواست ثبت حق‌ اختراع مرتبط با هوش مصنوعی را دارد که آن را در جایگاهی بالاتر از غول‌های فناوری دیگری مثل IBM و گوگل و مایکروسافت قرار می‌دهد.

براساس اعلام دفتر مالکیت معنوی کره‌‌جنوبی (KIPO)، تعداد درخواست‌های مرتبط با ثبت پتنت‌های مرتبط با هوش مصنوعی در دهه‌ی گذشته ۲۸ برابر افزایش یافته است. KIPO می‌گوید از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ تعداد گواهی‌های حق‌ اختراع هوش مصنوعی از ۵۳۰ به ۱۴,۸۴۸ عدد رسیده و بیشترین تعداد این پتنت‌ها دراختیار سامسونگ است.

البته فزونی تعداد پتنت‌های سامسونگ در حوزه‌ی هوش مصنوعی نشان‌دهنده‌ی توانایی آن‌ها در دنیای واقعی نیست؛ اما غول فناوری کره‌ای از این نظر همچنان درمقایسه‌با گوگل، مایکروسافت، بایدو و IBM در جایگاه بالاتری قرار دارد. با‌توجه‌به اینکه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی تجاری سامسونگ ازجمله بیکسبی دربرابر نمونه‌های رقیب مثل گوگل اسیستنت یا موتور جست‌وجوی جدید بینگ مایکروسافت حرف زیادی برای گفتن ندارد، داشتن بیشترین گواهی‌های حق‌ اختراع در این حوزه برای این شرکت شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

گزارش KIPO نشان می‌دهد سامسونگ با داشتن ۱,۲۱۴ گواهی حق‌ اختراع مرتبط با هوش مصنوعی ۲٫۹ درصد از این پتنت‌ها را ازآنِ خود کرده است و پس‌از‌آن IBM با ۹۲۹ پتنت، سهمی ۲٫۲ درصدی دارد. گوگل و مایکروسافت نیز به‌ترتیب با داشتن ۸۲۴ و ۷۳۱ پتنت، سهمی ۲ و ۱٫۷ درصدی را در گواهی‌های حق‌ اختراع هوش مصنوعی دراختیار دارند. بایدو چین نیز با ۵۷۲ پتنت مرتبط با این حوزه ۱٫۴ درصد از کل این گواهی‌های حق‌ اختراع را ازآنِ خود کرده است.

به‌گزارش سم‌موبایل، ایالات‌ متحده ازنظر پتنت‌های ثبت‌شده‌ی مرتبط با هوش مصنوعی با سهم ۳۵٫۶ درصدی در جایگاه نخست و پس‌از‌آن چین با سهم ۳۱ درصدی در جایگاه دوم فهرست قرار گرفته است. ژاپن و کره‌‌جنوبی نیز به‌ترتیب با سهم ۱۱٫۶ و ۱۱٫۳ درصدی، جایگاه‌های سوم و چهارم را کسب کرده‌اند.

سامسونگ در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود فاش کرد که واقعاً تحت‌تأثیر ChatGPT قرار گرفته است و در برنامه‌های آینده‌ی خود، نگاهی ویژه به این هوش مصنوعی خواهد داشت. غول فناوری کره‌ای آمادگی خود را برای همکاری با شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز اعلام کرد و هدف ش توسعه‌ی راهکارهای جدید مبتنی‌بر این فناوری برای گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی مصرفی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات