مایکروسافت بینگ جدید را چهار ماه قبل در هند ارائه داد و هیچ کس متوجه آن نشد

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی هوشمند با طرح موتورجستجو بینگ کنار کیبورد
ظاهزاً مایکروسافت آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی بینگ را با اسم رمز سیدنی، از ماه‌ها قبل در هند آغاز کرده است.
تبلیغات

اخیراً تغییرات مثبت متعددی در بینگ جدید مایکروسافت اعمال شده است. این ابزار از اوایل ماه جاری به‌عنوان نسخه‌ی پیش‌نمایش و برای گروه محدودی از کاربران سرتاسر جهان دردسترس قرار گرفت و با وجود مشکلات مختلف، خیلی زود مورد تحسین بسیاری از افراد و کارشناسان قرار گرفت.

شواهد جدید نشان می‌دهد مایکروسافت آزمایش بینگ جدید را با اسم رمز سیدنی از ماه نوامبر در هند آغاز کرده است. علاوه‌براین، گزارش‌هایی از بی‌راهه رفتن هوش مصنوعی بینگ در مکالمات طولانی مطرح شد و مایکروسافت نیز این موضوع را تأیید و حتی برای جلوگیری از آن، محدودیت‌هایی در هوش مصنوعی خود اعمال کرد.

براساس گزارش ویندوز سنترال، بن اشمیت، معاون طراحی اطلاعات در Nomic اولین کسی بود که درمورد آزمایش هوش مصنوعی بینگ در هند خبر داد؛ گزارشی که بعداً حساب کاربری RawxRawxRaw نیز آن را توییت کرد و محققی به‌نام دکتر گری مارکوس آن را پوشش داد.

مایکروسافت با انتشار پستی در انجمن رسمی و وب‌سایت خود درمورد هوش مصنوعی بینگ جدید به تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ اشاره کرده است. این پست به رفتار عجیب سیدنی نیز اشاره دارد که شباهت بسیار زیادی به گزارش‌های اخیر مبنی‌بر پاسخ‌های غیرمنطقی چت‌بات مذکور پس‌از مکالمات طولانی دارد.

اسناد پشتیبانی مایکروسافت درمورد بینگ جدید
اسناد پشتیبانی مایکروسافت درمورد بینگ جدید

گوپتا در بخشی از پاسخ‌های مایکروسافت به پاسخ‌های تهدیدآمیز بینگ جدید اشاره می‌کند. به‌عبارت دیگر، توضیحات این شرکت دقیقاً به مواردی اشاره دارد که پس‌از انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش هوش مصنوعی آن در فضای اینترنت مطرح شد.

از زمان افشای شخصیت‌های عجیب‌وغریب بینگ جدید، مایکروسافت تعداد سؤالاتی که در هرچت می‌توان از این هوش مصنوعی پرسید را محدود کرده است.

غول فناوری اهل ردموند درمورد هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر، کار بزرگی انجام داده است و حتی اسنادی درمورد قوانینی استفاده از این فناوری دردسترس قرار گرفته است که اقدامات شرکت مذکور را شفاف می‌کند. با این‌حال واضح است که مایکروسافت از رفتارهای عجیب‌وغریب چت‌بات خود بی‌اطلاع بوده یا در انتشار خبر مربوط به آن به‌صورت عمومی، سهل‌انگاری کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات