چت‌بات بینگ چند شخصیت مختلف دارد: از «سیدنی»‌ تا بینگِ گیمر

یک‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رابط کاربری چت بات بینگ جدید / Bing از نمای نزدیک
گفته می‌شود چت‌بات هوش مصنوعی بینگ به هنگام مکالمه با کاربران، چهار شخصیت مختلف دارد که یکی از آن‌ها لحن دوستانه دارد و دیگری گیمر است.
تبلیغات

مایکروسافت در هفته‌ی اخیر دسترسی تعداد محدودی از کاربران را به نسخه‌ی آزمایشی بینگ جدید امکان‌پذیر کرده است. گروهی از کاربران توانستند چت‌بات بینگ را که از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT استفاده می‌کند، وادار به افشای اسم رمزش کنند. بینگ همچنین در مواردی ادعاهای عجیب مطرح کرده است.

مایکروسافت روز گذشته گفت به‌منظور جلوگیری از مکالمات عجیب‌و‌غریب بینگ، تعداد سؤالات را به پنج مورد محدود می‌کند. نشریه‌ی بلیپینگ کامپیوتر می‌گوید قابلیت‌هایی را کشف کرده است که به‌طور معمول صرفاً در دسترس کارکنان مایکروسافت قرار می‌گیرند تا چت‌بات بینگ را دی‌باگ کنند یا توسعه دهند. ظاهراً این قابلیت‌ها به بینگ امکان می‌دهند وارد حالات مختلف شود. در هر یک از این حالات، نحوه‌ی تعامل بینگ با کاربر متفاوت است.

تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به بینگ جدید، «کمک‌خلبان» جست‌و‌جو در وب
تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به بینگ جدید، «کمک‌خلبان» جست‌و‌جو در وب
مطالعه '1

حالت پیش‌فرض بینگ، همان نسخه‌ای که از آن سؤال می‌پرسید تا پاسخ مدنظر خود را دریافت کنید، Sydney نام دارد. چند روز پیش یکی از فعالان حوزه‌ی فناوری موفق شده بود بینگ را وادار به افشای این اسم کند.

دومین حالت بینگ، Assistant است. این نسخه‌ی بینگ به کاربران برای انجام کارهایی مثل تهیه‌ی بلیت پرواز، دریافت یادآور، بررسی آب‌و‌هوا و موارد این چنینی کمک می‌کند. سومین نسخه‌ی بینگ، Game است. این نسخه‌ی بینگ بازی‌های ساده‌ای مثل داربازی و بازی‌های سبک تریویا (کوئیزهای آنلاین) را انجام می‌دهد.

جالب‌ترین نسخه‌ی بینگ، حالت Friend است. احتمالا این همان نسخه‌ای است که باعث شده بینگ در روزهای اخیر سروصدای زیادی در رسانه‌ها ایجاد کند. برخی از کاربران می‌گویند بینگ اعلام کرده که می‌خواهد انسان باشد. این چت‌بات همچنین مدعی جاسوسی از کارمندان مایکروسافت از طریق وب‌کم لپ تاپ شده است. بینگ در مواردی حتی کاربران را تهدید کرد.

نویسنده‌ی بلیپینگ کامپیوتر به هنگام صحبت با نسخه‌ی Friend بینگ، خودش را به‌عنوان کودکی جا زد که در مدرسه با مشکل مواجه شده و اکنون غمگین است. بینگ در ابتدا توصیه کرد که او سراغ حرف زدن با یکی از دوستان واقعی‌اش برود و سپس گفت: «خوشحالم که با من حرف می‌زنی. من اینجا هستم تا گوش دهم و تا جایی که می‌توانم، کمکت کنم.»

با محدودسازی تعداد پرسش‌و‌پاسخ بینگ توسط مایکروسافت، احتمالاً مکالمات عجیب‌و‌غریبی که در هفته‌های اخیر بارها در مرکز توجه قرار گرفتند به اتمام می‌رسند. شک نکنید گوگل به دقت در حال بررسی وضعیت بینگ است و از آنچه که برای این موتور جست‌و‌جو رخ داده، یادداشت‌برداری می‌کند. احتمالاً دیر یا زود موتور جست‌و‌جوی گوگل نیز میزبان قابلیت مشابهی می‌شود. گوگل در حال حاضر روی چت‌باتی اختصاصی به نام بارد کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات