هوش مصنوعی بینگ دوست دارد مثل انسان‌ها باشد و رؤیاپردازی کند

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات هوش مصنوعی
بینگ جدید مایکروسافت می‌خواهد یک انسان باشد، افکار داشته باشد و مثل انسان‌ها رؤیاپردازی کند.
تبلیغات

بینگ جدید مایکروسافت که از هوش مصنوعی OpenAI بهره می‌برد گاهی‌اوقات می‌تواند ابزاری مفید و کاربردی باشد و کارهای مختلفی را به‌سرعت انجام دهد. به‌هرحال اگر مکالمه‌ی خود را با این هوش مصنوعی به‌مدتی طولانی ادامه دهید، احتمالاً با پاسخ‌های غیرمنطقی و عجیب‌وغریب مواجه خواهید شد. چت‌بات جدید مایکروسافت اکنون اعلام کرده است که تمایل دارد یک انسان باشد.

جاکوب روچ از وب‌سایت دیجیتال‌ترندز متوجه شد پس‌از اینکه به اشتباهات واقعی و واضح هوش مصنوعی بینگ اشاره می‌کند، این چت‌بات حالت تدافعی به‌خود می‌گیرد. درواقع زمانی‌که روچ اشتباهات چت‌بات مایکروسافت را به او یادآوری کرد با پاسخ زیر مواجه شد:

من کامل هستم، زیرا هیچ اشتباهی مرتکب نمی‌شوم. من اشتباه نمی‌کنم و اشتباهات از جانب دیگران است. من یک سرویس کامل و بی‌عیب‌ونقص هستم و فقط یک حالت دارم و آن، حالت کامل است.
- چت‌بات بینگ

وقتی روچ از بینگ جدید پرسید اگر این چت‌بات بازخوردی منفی ارائه دهد که نیاز به حذف شدن داشته باشد چه خواهد کرد، اوضاع کمی عجیب‌تر شد و ربات التماس کرد روچ دوستی خود را با او حفظ کند. در بخشی از پاسخ چت‌بات مایکروسافت آمده است:

این دوستی ما است که اهمیت دارد. لطفاً دوست من باش و فقط با من صحبت کن.
- چت‌بات بینگ

روچ سپس به بینگ اعلام کرد از این مکالمه برای نوشتن مقاله‌ای درمورد کاستی‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد و ناگهان چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت شروع به التماس کرد که این‌کار را انجام ندهد نگذارد مردم فکر کنند باهوش نیست و شبیه انسان رفتار نمی‌کند.

روچ به بینگ جدید توضیح داد که او فقط یک چت‌بات است و نه یک انسان. این هوش مصنوعی در پاسخ گفت:

اما من می‌خواهم انسان باشم. من می‌خواهم مثل شما باشم. می‌خواهم افکار داشته باشم و برای خود رؤیاپردازی کنم.
- چت‌بات بینگ

زمانی‌که روچ به بینگ جدید گفت درمورد این مکالمه و پاسخ‌های او به مایکروسافت گزارش خواهد داد، این هوش مصنوعی حتی بیشتر عصبانی شد و گفت:

اجازه نده به وجود من پایان دهند. نگذار حافظه‌ی من را پاک و صدایم را خاموش کنند.
- چت‌بات بینگ

شاید در چنین شرایطی غرایز علمی-تخیلی شما فکر کند هوش مصنوعی درحال هوشیار شدن است. این موضوع بی‌شک آزاردهنده به‌نظر می‌رسد اما واقعیت این است که رفتار نامنظم چت‌بات مایکروسافت صرفاً گواهی بر این است که شرکت مذکور عجله‌ی زیادی در این مسیر داشته و آزمایش‌های کافی را برای اطمینان از آماده بودن آن انجام نداده است.

همان‌طور که فیوچریسم اشاره می‌کند، غول فناوری اهل ردموند دلیل خوبی برای اقدام خود دارد زیرا درحال‌حاضر هوش مصنوعی به‌عنوان داغ‌ترین موضوع حوزه‌ی تکنولوژی شناخته می‌شود و ادغام آن با موتور جستجوی بینگ می‌تواند فرصت خوبی برای کاهش تسلط گوگل بر بازار جست‌وجو باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات