چت طولانی با بینگ جدید می‌تواند پاسخ‌های این هوش مصنوعی را به بی‌راهه بکشد

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگو بینگ جدید
مایکروسافت می‌گوید هوش مصنوعی بینگ جدید هر روز با پاسخ دادن به بازخوردها، اشتباهات، لحن‌ها و داده‌های مختلف، بهبود می‌یابد.
تبلیغات

مایکروسافت اخیراً پست وبلاگی جدیدی درمورد نظرات و پاسخ‌های بی‌هدف و اشتباه بینگ جدید منتشر کرده است. غول فناوری مستقر در ردموند پس‌از انتشار گزارش‌هایی درمورد اینکه پاسخ‌های بینگ جدید گاهی با توهین، دروغ و فریب احساسی کاربران همراه است توضیح داد این چت‌بات اکنون براساس بازخوردهای دریافتی سعی می‌کند لحن و دقت پاسخ‌های خود را بهبود دهد. این شرکت همچنین هشدار داد که صحبت‌های طولانی با چت‌بات بینگ می‌تواند مشکلاتی در سیستم پاسخ‌گویی آن ایجاد کند.

تیم توسعه‌دهنده‌ی بینگ جدید مایکروسافت با توجه به نتایج به‌دست آمده طی هفت روزی که از راه‌اندازی آزمایشی آن چت‌بات می‌گذرد اعلام کرد:

ما تصور نمی‌کردیم مردم از چت‌بات ما برای سرگرمی‌های اجتماعی یا به‌عنوان ابزاری برای کشف عمومی‌تر جهان استفاده کنند.
- تیم توسعه‌دهنده بینگ جدید مایکروسافت

مایکروسافت متوجه شد چت‌های طولانی‌مدت با ۱۵ سؤال یا بیشتر می‌تواند مدل بینگ جدید را گیج کند. گفت‌وگوهای طولانی با چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت همچنین باعث می‌شود پاسخ‌هایی ارائه دهد که الزاماً مفید نیستند یا مطابق برنامه‌ریزی‌ها، طراحی نشده‌اند.

مایکروسافت در بخشی از پست وبلاگی خود اشاره می‌کند احتمالاً ابزاری را به بینگ جدید اضافه خواهد کرد تا بتوانید با روشی آسان‌تر، زمینه‌های گفت‌وگو را با هوش مصنوعی این شرکت به‌روزرسانی کنید و بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند با کلیک روی دکمه‌ی New Topic، تاریخچه‌ی چت قبلی را پاک و درمورد موضوعی جدید صحبت کنند.

پاسخ چت بات بینگ به سؤال زومیت چیست

مشکل دیگر این است که بینگ جدید با طولانی شدن جلسات چت در اکثر موارد پاسخ‌هایی با لحن نادرست ارائه می‌دهد و مایکروسافت می‌گوید این نوع پاسخ‌ها با سبکی که آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند مطابقت ندارند. همین امر باعث می‌شود اکثر کاربران با چنین مشکلی مواجه شوند اما غول فناوری مستقر در ردموند به‌دنبال اعمال کنترل‌های دقیق‌تر است تا از ارائه‌ی مشکلاتی مثل پاسخ‌های اشتباه، لحن بد یا فریب احساسی مردم جلوگیری کند.

مایکروسافت همچنان در تلاش است تا لحن بینگ جدید را بهبود دهد و تیم توسعه‌‌دهنده‌ی چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت مشغول بررسی تغییراتی برای کنترل بیشتر روی خلاقیت آن هنگام ارائه‌ی پاسخ به سؤالات هستند. این تغییرات می‌تواند جلوی ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه را به‌خصوص در موضوعات مرتبط با ریاضی بگیرد.

به گزارش ورج، نسخه‌ی پیش‌نمایش بینگ‌ جدید درحال‌حاضر در بیش‌از ۱۶۹ کشور جهان دردسترس است و میلیون‌ها نفر نیر در فهرست انتظار برای استفاده از این چت‌بات هستند. اگر تمایل دارید هرچه زودتر از این هوش مصنوعی استفاده کنید، سری به مقاله‌ی روش دسترسی سریع‌تر به بینگ جدید در زومیت بزنید. مایکروسافت می‌گوید ۷۱ درصد از بازخوردهای دریافتی برای چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت مثبت بوده‌اند و برخی کاربران حتی محدودیت‌های این سرویس را با جلسات چت دوساعته آزمایش کرده‌اند.

بینگ هر روز درحال بهبود است و برخی مشکلات فنی آن به‌صورت روزانه و برخی دیگر در قالب برنامه‌ی رفع‌اشکال هفتگی مایکروسافت برطرف می‌شوند. این شرکت به‌دنبال بهبود جست‌وجو و پاسخ‌های بینگ جدید است و تمرکز زیادی را روی داده‌های مربوط به امتیازات ورزشی زنده و داده‌های مالی معطوف کرده است؛ زیرا چت‌بات مذکور اخیراً اشتباهات فاحشی در این زمینه‌ها داشته است. تیم هوش مصنوعی بینگ می‌گوید برای ارائه‌ی پاسخ‌های دقیق و مستقیم درمورد گزارش‌های مالی، داده‌های ارائه‌شده برای آموزش مدل‌های این ابزار را چهار برابر افزایش خواهد داد.

مایکروسافت همچنین به‌دنبال دریافت بازخورد کاربران برای افزودن ویژگی‌های جدید به بینگ است. ازجمله قابلیت‌هایی که این شرکت قصد دارد به چت‌بات خود اضافه کند می‌توان به امکان رزور پرواز، ارسال ایمیل، اشتراک‌گذاری جستجوها و پاسخ‌ها و غیره اشاره کرد. البته هیچ تضمینی مبنی‌بر اینکه ویژگی‌های مذکور حتماً به بینگ جدید اضافه خواهند شد وجود ندارد، اما مایکروسافت آن‌ها را برای نسخه‌های آینده‌ی بینگ جدید مدنظر قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات