کارمندان گوگل پاسخ‌های چت‌بات Bard را بازنویسی می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
جستجو Bard بارد در گوگل
به گفته‌ی منابع آگاه، گوگل از طریق کارمندانش در تلاش است پاسخ‌های بارد را دقیق‌تر کند. این چت‌بات در اولین دمو، مرتکب اشتباهی عجیب شده بود.
تبلیغات

گوگل بارد در یکی از تبلیغات رسمی توییتر با اعتماد به نفس بالا اطلاعات گمراه‌کننده درباره‌ی تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر کرد. این چت‌بات اعتقاد دارد که اولین تصویر از سیاره‌های فراخورشیدی توسط جیمز وب ثبت شده، با این‌حال چنین تصویری سال‌ها پیش ثبت شده بود.

بر اساس گزارش انگجت، گوگل در واکنش به اشتباه عجیب‌و‌غریب بارد تصمیم گرفته است از طریق کارمندان خود عملکرد چت‌بات جدیدش را بهبود دهد. گفته می‌شود قائم‌مقام بخش تحقیقات گوگل ایمیلی برای کارکنان ارسال کرده و خواسته است پاسخ‌های بارد را در حوزه‌هایی که روی آن‌ها تسلط دارند، بازنویسی کنند. این مدیر گوگل در ایمیل خود گفته است بارد «از طریق مثال، بهتر یاد می‌گیرد» و تعلیم این چت‌بات با پاسخ‌های واقعی روی افزایش دقت آن اثر می‌گذارد.

گوگل همچنین فهرستی شامل بایدها و نبایدهای مربوط‌به اصلاح پاسخ‌های بارد برای کارکنان خود ارسال کرده است. به گفته‌ی گوگل، پاسخ‌ها باید به‌صورت اول‌شخص و دارای لحن مؤدبانه و طبیعی باشند. همچنین کارمندان موظفند پاسخ‌هایی بی‌طرفانه در زمینه‌های نژاد، ملیت، جنسیت، سن، مذهب و... بنویسند. از کارمندان خواسته شده است بارد را به‌عنوان یک شخص توصیف نکنند تا کاربر حس نکند که این چت‌بات احساسات دارد.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، چند روز پیش در ایمیلی از کارکنان شرکت خواست هر هفته چند ساعت مشغول کار با بارد شوند تا مشکلات آن را شناسایی کنند. گفته می‌شود کارکنان گوگل به‌دلیل معرفی عجولانه‌ی بارد، از پیچای انتقاد کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات