اعتراف رئیس گوگل به شکست موقت چت‌بات Bard درمقابل ChatGPT

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو گوگل بارد / Google Bard روی نمایشگر
جان هنسی، رئیس آلفابت می‌گوید، راه‌اندازی هوش مصنوعی Bard، اقدامی عجولانه بود زیرا این چت‌بات آمادگی لازم را برای انتشار نداشت.
تبلیغات

گوگل اخیراً تلاش زیادی انجام داده است تا در نبرد چت‌بات‌های هوش مصنوعی حضور پررنگی داشته باشد. اکنون یکی از مدیران ارشد غول جستجوی اینترنت اعتراف کرده که شرکت متبوعش در راه‌اندازی چت‌بات Bard عجله کرده است.

جان هنسی، رئیس شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت طی سخنرانی اخیر خود در کنفرانس TechSurge نکته‌ی بسیار جالبی درمورد چت‌بات بارد این شرکت ارائه داد؛ پروژه‌ای که قرار است به رقیب قدرتمندی برای هوش مصنوعی بسیار موفق ChatGPT تبدیل شود.

هنسی می‌گوید:

فکر می‌کنم گوگل برای تولید چت‌بات هوش مصنوعی تردید داشت زیرا گمان نمی‌کرد این پروژه به‌عنوان یک محصول نهایی آماده‌ی راه‌اندازی باشد. البته این چت‌بات به‌عنوان یک نمونه‌ی نمایشی، فناوری بسیار جذابی است.
- جان هنسی

گوگل اخیرا چت‌بات ‌Bard را برای رقابت با ChatGPT رونمایی کرد. هوش مصنوعی بارد در اولین نسخه‌ی نمایشی خود دچار اشتباه شد و این تازه شروع مشکلات بود.

برخی کارمندان گوگل چندروز پس‌از راه‌اندازی نسخه‌ی نمایشی ناموفق ‌Bard، به‌شدت از عملکرد آن ناراضی بودند و حتی یکی از کارکنان این شرکت تا آن‌جا پیش رفت که یک میم داخلی با همین مضمون ایجاد کرد و با همکاران خود به‌اشتراک گذاشت.

به‌طور خلاصه، کارمندان ناراضی گوگل احساس می‌کردند ارائه‌ی گوگل‌ بارد در پاسخ به موفقیت چشم‌گیر ChatGPT، اقدامی عجولانه بود.

به گزارش فیوچریسم، هنسی اعتراف کرده که گوگل درحال‌حاضر در رقابت هوش مصنوعی با OpenAI شکست خورده است، زیرا چت‌بات غول جستجوی اینترنت، همچنان به درخواست‌های کاربران پاسخ‌های اشتباه ارائه می‌دهد. اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، ChatGPT نیز مشکلاتی در ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه دارد و عملکرد آن بی‌نقص نیست، اما به‌دلیل ماهیت OpenAI، این شرکت می‌تواند ریسک‌هایی را بپذیرد که گوگل از پذیرفتن آن‌ها ناتوان است.

رئیس آلفابت می‌گوید:

هیچ‌کس تمایل ندارد سیستمی راه‌اندازی کند که پاسخ‌های اشتباه یا پیشنهادهای مضر به کاربران ارائه می‌دهد.
- جان هنسی
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات