اخراج‌های مایکروسافت در واحد هولولنز، سرفیس و ایکس‌باکس ادامه دارد

پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت
طبق گزارشی جدید، مایکروسافت همچنان درحال تعدیل نیروی کار خود در واحدهای هولولنز، سرفیس و ایکس‌باکس است.
تبلیغات

مایکروسافت ماه گذشته ۱۰ هزار کارمند خود را در واحدهایی مثل دستگاه‌های سرفیس، سخت‌افزارهای واقعیت ترکیبی هولولنز و ایکس‌باکس اخراج کرد.

پس‌از اخراج تعداد زیادی از کارمندان واحد هولولنز، این سؤال مطرح شده است که آیا مایکروسافت نسخه‌ی سوم هدست مذکور را خارج از برنامه‌های از پیش‌تعیین شده‌ی خود برای ارتش ایالات‌متحده تولید خواهد کرد یا خیر. به‌ گزارش یاهو، اکنون این شرکت برخی کارمندان شاغل در واحد بازاریابی و گروه اکوسیستم بازی ایکس‌باکس را نیز اخراج کرده است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اخیراً ایمیلی درمورد اخراج‌های دسته‌جمعی کارمندان واحد تحت مدیریت خود برای مدیران این بخش ارسال کرد. اسپنسر در ایمیل خود نوشت:

من همه را تشویق می‌کنم که زمان و فضای لازم را برای پذیرش تغییرات جدید و حمایت از همکاران خود اختصاص دهند.
- فیل اسپنسر

مایکروسافت از اظهارنظر درمورد اخراج‌های اخیر کارمندانش خودداری کرد. البته این شرکت گفت همچنان به تعهدات خود در حوزه‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی هولولنز پایبند است. غول فناوری اهل ردموند در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هیج تغییری در اهداف تجاری هدست هولولنز ۲ و تعهد ما به توسعه‌ی فناوری‌ واقعیت ترکیبی وجود ندارد.
- مایکروسافت

براساس اعلامیه‌ی مایکروسافت، اخیراً ۶۱۷ کارمند این شرکت در منطقه‌ی سیاتل اخراج شده‌اند.

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد ۱۰ هزار شغل یعنی پنج درصد از نیروی کار خود را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ اخراج کند. این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته ۱٫۲ میلیارد دلار از درآمد خود را صرف هزینه‌های مربوط به کارمندان کرده است که ۸۰۰ میلیون دلار آن مربوط به اخراج‌های دسته‌جمعی و بقیه مربوط به تغییرات سبد سخت‌افزاری این شرکت و هزینه‌های اجاره‌ی املاک و مستغلات بود. این شرکت جزئیات مربوط به تغییرات سخت‌افزاری یا واحدهایی که بیشترین اخراج‌ها را داشته‌اند ارائه نداد.

موج اخراج‌های مایکروسافت، ماه گذشته به استودیوی بازی‌سازی این شرکت که عناوینی مثل Halo را می‌سازد و همچنین سایر کارمندان واحد واقعیت ترکیبی ازجمله تیم‌های توسعه‌ی هولولنز مخصوص ارتش ایالات‌متحده رسید. کنگره‌ی آمریکا ماه پیش درخواست ۴۰۰ میلیون دلاری ارتش را برای خرید ۶۹۰۰ هدست هولولنز در سال مالی جاری رد کرد و بنابراین سازنده‌ی ویندوز به‌ این زودی‌ها سفارش بیشتری برای ساخت نسخه‌ی نظامی هدست مذکور دریافت نخواهد کرد. یکی از افراد نزدیک به این شرکت گفت ادامه‌ی فعالیت‌های واحد هولولنز بدون دریافت سفارش‌های بیشتر و همچنین کاهش درخورتوجه مشتریان، در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات