گوگل ادغام چت‌بات هوش مصنوعی Bard را با سیستم‌عامل کروم آغاز کرد

شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چت بات هوش مصنوعی بارد روی نمایشگر گوشی
گوگل ارائه‌ی برخی ویژگی‌های چت‌بات هوش مصنوعی Bard را در سیستم‌عامل کروم به‌طور‌آزمایشی آغاز کرده است.
تبلیغات

اکنون در عصر چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌سر می‌بریم؛ ابزارهایی که در زمینه‌های مختلف ازجمله جست‌وجوی اینترنتی به ما کمک می‌کنند. ChatGPT درحال‌حاضر سروصدای زیادی در صنعت فناوری به‌پا کرده است؛ تا حدی که مایکروسافت به‌سرعت به قابلیت‌های آن پی برد و سرمایه‌گذاری هنگفتی روی شرکت سازنده‌ی چت‌بات مذکور، یعنی OpenAI کرد. گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری نیز تلاش‌هایی در این زمینه کرده‌اند و هرکدام روی پروژه‌های خاص خود کار می‌کنند. غول جست‌وجوی اینترنت سعی می‌کند چت‌بات Bard را با سیستم‌عامل کروم ادغام کند و تجربه‌ای تعاملی شبیه ChatgPT ارائه دهد.

به‌گزارش گیزچاینا، گوگل در آینده از کاربران خود برای آزمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در سیستم‌عامل کروم دعوت خواهد کرد. درحال‌حاضر، این فرایند با گزینه‌ی جست‌وجوی محاوره‌ای آغاز شده است.

ادغام هوش مصنوعی Bard گوگل با سیستم عامل کروم

پس‌ از فعال‌کردن پرچم آزمایشی جدید در سیستم‌عامل کروم، عملکرد جست‌وجوی داخلی لانچر آن از رابط چت Bard استفاده خواهد کرد. درحال‌حاضر، کارهای زیادی در حال انجام است و شاید این طراحی قبل‌ از انتشار نسخه‌ی عمومی تغییر کند. چت‌بات هوش مصنوعی بارد در کروم‌بوک‌ها به‌عنوان صفحه‌ای جداگانه از لانچر اصلی نمایش داده می‌شود؛ درست شبیه دستیار صوتی این شرکت که سابقه‌ی مکالمه را با قابلیت پیمایش درکنار نوار جست‌وجو نشان می‌دهد.

سیستم‌عامل کروم با مایکروسافت ۳۶۵ ادغام خواهد شد

گوگل می‌گوید قصد دارد تا اواخر سال جاری، مایکروسافت ۳۶۵ را با سیستم‌عامل کروم ادغام کند. این پلتفرم قبلاً از نسخه‌ی تحت‌وب مایکروسافت ۳۶۵ و وان‌درایو پشتیبانی می‌کرد؛ اما غول جست‌وجوی اینترنت قصد دارد پا را فراتر بگذارد و امکان دسترسی مستقیم به مجموعه‌ی بهره‌وری مایکروسافت را ازطریق ChromeOS ارائه دهد.

ادغام سیستم عامل کروم به مایکروسافت ۳۶۵

با‌توجه‌به اسکرین‌شات‌هایی که گوگل به‌اشتراک گذاشته است، کابران می‌توانند به‌طور‌مستقیم مایکروسافت ۳۶۵ را در سیستم‌عامل کروم راه‌اندازی کنند. شما می‌توانید با یک کلیک Microsoft Family Bucket را دانلود نصب کنید و فایل‌های خود را به وان‌درایو انتقال دهید. علاوه‌براین، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از این ویژگی ارائه شود. گفتنی است آزمایش‌کنندگان ChromeOS که در کانال‌های برنامه‌نویسان و آزمایشی این سیستم‌عامل ثبت‌نام کرده‌اند، زودتر از دیگران به قابلیت‌های جدید دسترسی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات