تقریباً سه‌چهارم آمریکایی‌ها به هوش مصنوعی اعتماد ندارند

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی بد
براساس نتایج نظرسنجی اخیر MITER، ظاهراً مردم همچنان به‌طور کامل به مزیت‌های هوش مصنوعی اعتماد ندارند.
تبلیغات

اندیشکده‌ی MITER با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی نتایج نظرسنجی اخیر خود را که به همکاری شرکت تحقیقات بازاریابی هریس درمورد هوش مصنوعی انجام شد، به‌ اشتراک گذاشت.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی MITER آمده است:

بیشتر آمریکایی‌ها نسبت‌ به هوش مصنوعی برای کاربردهای باارزشی مانند وسایل نقلیه‌ی خودران، دسترسی به مزایای دولتی یا مراقبت‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند. علاوه‌براین، فقط ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان باور دارند که هوش مصنوعی امن است و عده‌ای نیز تا حدودی نگران‌اند که این تکنولوژی برای اهداف مخرب مورد استفاده قرار گیرد.
- MITER

هریس و MITER در نظرسنجی اخیر خود دریافتند ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی، از مقررات دولتی هوش مصنوعی حمایت می‌کنند و وقتی سؤالاتی درمورد قوانین مخصوص کارشناسان فناوری مطرح شد، ۹۱ درصد از آن‌ها اعلام کرده که با فناوری موردبحث موافق هستند.

به‌نوشته‌ی فیوچریسم، در میان ۲۰۵۰ شرکت‌کننده‌ی بزرگسال در نظرسنجی آنلاین MITER، کمتر از نیمی از آن‌ها گفتند که هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای پاسخ به سؤالات معمول پزشکی یا روش تکمیل فرم‌های دولتی احساس راحتی می‌کنند و سه‌چهارم گفتند به‌طور خاص نگران محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی هستند.

درحالی‌که پاسخ‌دهندگان به‌طور کلی نسبت‌ به هوش مصنوعی شک داشتند، بیانیه‌ی مطبوعاتی MITER خاطرنشان می‌کند برخی از اقشار خاص، نظر مساعدتری نسبت‌ به دیگران دارند.

راب جکیلک مدیر نظرسنجی هریس توضیح داد:

مردان، دموکرات‌ها، نسل‌های جوان‌تر و آمریکایی‌های سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار و غیره درمورد استفاده از هوش مصنوعی در انجام امور دولتی، ربات‌های پزشک آنلاین و وسایل نقلیه‌ی خودران و بدون سرنشین، نظر مساعدتری نسبت‌ به سایرین دارند.
- راب جکیلک از شرکت هریس

جکیلک همچنین اظهار داشت نگرانی‌ درمورد هوش مصنوعی در تمام گروه‌های جمعیتی وجود دارد؛ یافته‌ای که نشان می‌دهد حتی امکان دارد پذیرندگان اولیه‌ی هوش مصنوعی از آینده‌ی آن وحشت‌زده شوند.

داگلاس رابینز، معاون مهندسی و نمونه‌سازی MITER در بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت:

فناوری و چارچوب‌های هوش مصنوعی می‌توانند کارایی و بهره‌وری را در بسیاری از زمینه‌ها به‌شدت افزایش دهند.
- داگلاس رابینز

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات