ادامه رقابت داغ در هوش مصنوعی؛ اوپرا به‌دنبال ادغام ChatGPT با محصولات خود است

جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ادغام اوپرا با ChatGPT
تب‌وتاب استفاده از هوش مصنوعی در دنیای فناوری بسیار داغ است و حالا اوپرا تصمیم دارد از ChatGPT در محصولات خود بهره ببرد.
تبلیغات

از زمانی‌که ChatGPT برای عموم کاربران دردسترس قرار گرفت، سروصدای زیادی در دنیای فناوری به‌پا کرده است. اگرچه این چت‌بات درحال‌حاضر به‌عنوان محصولی مستقل ارائه شده است اما شرکت‌های مختلف در سرتاسر جهان به‌دنبال ادغام قابلیت‌های آن در محصولات و خدمات خود هستند. اکنون به‌نظر می‌رسد اوپرا خود را برای استفاده از این چت‌بات در محصولاتش آماده می‌کند.

طبق گزارش نئووین، Kunlun Tech به‌عنوان شرکت مادر اوپرا اعلام کرده است از ChatGPT در محصولات خود استفاده خواهد کرد. این شرکت هنوز جزئیات زیادی درمورد تصمیم خود ارائه نداده است و نمی‌دانیم این اقدام شامل مرورگر اوپرا نیز خواهد شد یا خیر. علاوه‌براین، مشخص نیست اوپرا از این چت‌بات هوش مصنوعی با چه روشی بهره خواهد گرفت.

رقابت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به‌وضوح میان بزرگان فناوری ادامه دارد. مایکروسافت اخیراً نسخه‌ی جدید بینگ را با فناوری OpenAI ادغام و گوگل آزمایش‌ نمونه‌ی اولیه‌ی چت‌بات هوش منصوعی بارد را آغاز کرده است. البته Bard در اولین پیش‌نمایش خود با مشکلاتی در ارائه‌ی پاسخ‌ دقیق مواجه شد. علاوه‌براین، از قبل می‌دانیم شرکت چینی بایدو و همچنین علی‌بالا تلاش‌های متعددی برای حضور در حوزه‌ی هوش منصوعی انجام داده‌اند.

اوپرا درحال‌حاضر ۳٫۴۲ درصد از سهم بازار مرورگرها را دراختیار دارد که نسبت به سهم ۶۶٫۳۹ درصدی گوگل کروم بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد. قطعاً این شرکت قصد دارد حضور خود را در بازار مرورگرهای وب تقویت کند و چه چیزی بهتر از چت‌بات هوش مصنوعی داغ این روزها، یعنی ChatGPT می‌تواند به دستیابی آن به هدف مذکور کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات