ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری گوگل پس از اشتباه فاحش چت‌بات هوش مصنوعی Bard

پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی گوگل بارد
اشتباه چت‌بات هوش مصنوعی گوگل Bard در ارائه‌ی پاسخ به برخی سؤالات عملی به ضرر هنگفت ۱۰۰ میلیارد دلاری برای این شرکت منجر شد.
تبلیغات

گوگل اخیراً برای رقابت با هوش مصنوعی ChatGPT از چت‌بات جدیدی به نام بارد رونمایی کرد که قرار است طی هفته‌های آینده دردسترس عموم قرار گیرد. البته این ابزار شروع چندان موفقی را تجربه نکرده زیرا اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش آن در ارائه‌ی پاسخ‌های علمی خطا داشت.

گوگل برای نمایش قدرت چت‌بات Bard در رویداد خود، سؤالات عملی از آن پرسید که ظاهراُ این هوش مصنوعی پاسخ یکی از آن‌ها را به‌اشتباه ارائه داد. همین موضوع کافی بود تا ارزش بازار غول جستجوی اینترنت در یک‌شب حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد. ظاهرا سرمایه‌گذاران نگران هستند هوش مصنوعی بارد ازنظر عملکرد در سطحی پایین‌تر از بینگ جدید مبتنی‌بر ChatGPT مایکروسافت قرار گیرد.

کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری ارزش گوگل

گوگل و مایکروسافت اخیراً رقابت بسیار سنگینی را در حوزه‌ی هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند و هرکدام سعی دارند از این فناوری در محصولات و خدمات خود و به‌خصوص در موتورهای جستجو استفاده کنند. اکنون باید دید این نبرد در آینده به کجا ختم خواهد شد و کدام شرکت می‌تواند پیروز میدان باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات