پلتفرم مدیوم از پست‌های ایجاد شده با هوش مصنوعی استقبال می‌کند

یک‌شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیوم
مدیوم به وبلاگ‌نویسان این پلتفرم اجازه می‌دهد برای نوشتن مطالب از ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT استفاده کنند.
تبلیغات

پلتفرم مدیوم (Medium) می‌گوید کاربرانش می‌توانند برای نوشتن مقالات از ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT استفاده کنند؛ به‌شرط این‌که در مطالب خود به استفاده از هوش مصنوعی اشاره داشته باشند.

پلتفرم وبلاگ‌نویسی مدیوم به همه اجازه می‌دهد وبلاگ بسازند و البته برخی از ویژگی‌های آن به‌طور انحصاری و با پرداخت پول دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. اکنون مدیوم به جمع شرکت‌هایی می‌پیونند که قوانینی برای استفاده از هوش مصنوعی وضع کرده است. اسکات لمب، معاون محتوایی این پلتفرم خط‌مشی جدید را در پستی وبلاگی به‌اشتراک گذاشته است. در بخشی از توضیحات این پست آمده است:

ما از استفاده‌ی مسئولانه از فناوری‌های کمکی مبتنی‌بر هوش مصنوعی در رسانه‌ استقبال می‌کنیم. ما نیاز داریم برای ارتقای شفافیت و کمک به ایجاد انتظارات خوانندگان، هر مطلبی که با کمک هوش مصنوعی نوشته شده است، به‌وضوح با این عنوان برچسب‌گذاری شود.
- اسکات لمب

لمب تأکید می‌کند این فقط یک رویکرد اولیه است و امکان دارد در آینده و با توجه به سیر تکاملی فناوری، تغییراتی در سیاست‌های شرکت متبوعش اعمال شود.

لمب می‌گوید:

ما اعتقاد داریم ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی به خوانندگان محتوا کمک می‌کند مطالب تولید شده با هوش مصنوعی را تشخیص دهند و در نتیجه قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد واکنش خود را نسبت‌به این نوع محتوا انتخاب کنند و به وضوح مطلع شوند یک مقاله را انسان نوشته است یا هوش مصنوعی.
- اسکات لمب

مدیوم می‌گوید پست‌های نوشته شده با هوش مصنوعی که با این عنوان برچسب‌گذاری نشده باشند، در بخش توصیه‌های پلتفرم نمایش داده نخواهند شد.

تعدادی از نشریات فعال در مدیوم، از مدتی قبل استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را ممنوع کرده‌اند. به‌عنوان مثال، Towards Data، دومین وبلاگ پرطرفدار این سایت اعلام کرده که به انتشار مطالبی که انسان‌ها نوشته‌اند متعهد است و فقط زمانی اجازه‌ی انتشار محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی را خواهد داد که در آن مقالات به وضوح اعلام شده باشد که با هوش مصنوعی نوشته شده‌اند.

مدیوم محتوایی که در تولید آن از هوش مصنوعی استفاده شده است را به‌طور فعال بررسی نمی‌کند. این پلتفرم قابلیت‌هایی برای مشخص کردن نوشتار ایجاد شده با هوش مصنوعی دارد. این ابزارها متن دستکاری‌نشده‌ای که هوش مصنوعی نوشته است را به‌خوبی تشخیص می‌دهند اما کاربران می‌توانند با اعمال تغییر روی این نوع محتوا، از شناسایی آن‌ها با ابزارهای مدیوم جلوگیری کنند.

به‌نوشته‌ی ورج، یکی از مشکلاتی که ناشران محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی با آن مواجه می‌شوند، بحث سرقت ادبی است. الکس کانترویتز، روزنامه‌نگار فناوری که در Substrack فعالیت دارد با انتشار پستی اعلام کرد یکی از کاربران Substrack از هوش مصنوعی برای کپی، ترجمه و انتشار مجدد یکی از پست‌های خود استفاده کرده است. این مطلب در فضای مجازی منتشر، اما مدتی بعد پاک شد. نویسنده‌ی مطلب مورداشاره اعتراف کرد از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود خوانایی پست استفاده کرده است.

تعدادی از نشریه‌های دیجیتال، آزمایش استفاده از ابزارهای تولید محتوای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند. به‌عنوان مثال BuzzFeed روز گذشته اعلام کرد از این فناوری برای شخصی‌سازی و تقویت محتوا برای خوانندگان خود استفاده می‌کند. علاوه‌براین CNET اخیراً از هوش مصنوعی برای انتشار برخی مطالب خوداستفاده کرد که پس‌از فاش شده این خبر، آزمایش ابزار هوش مصنوعی خود را به‌طور موقف به‌حالت تعلیق درآورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات