هوش مصنوعی OpenAI احتمالاً جایگزین برخی مهندسان نرم‌افزار این شرکت می‌شود

یک‌شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی درحال برنامه نویسی
ظاهراً OpenAI قصد دارد با آموزش هوش مصنوعی، این فناوری را جایگزین برخی از مهندسان نرم‌افزار خود کند.
تبلیغات

شرکت OpenAI در سکوت خبری، صدها پیمان‌کار بین‌المللی را برای آموزش هوش مصنوعی خود در زمینه‌ی مهندسی نرم‌افزار استخدام کرده است.

برخی پیمان‌کاران OpenAI در ۶ ماه گذشته از مکان‌هایی مثل آمریکای لاتین و اروپای شرقی به استخدام این شرکت درآمده‌اند. براساس گزارش‌های اخیر، این پیمان‌کاران وظیفه‌ی ایجاد داده‌های موردنیاز برای آموزش هوش مصنوعی و یاد دادن وظایف ساده‌ی مهندسی نرم‌افزار به آن بوده است.

OpenAI قبلاً محصولی به‌نام Codex را توسعه داده است که می‌تواند زبان طبیعی را به کدهای کاربردی رایانه‌ای تبدیل کند. اکنون استخدام پیمان‌کاران جدید نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال پیشرفته‌تر کردن فناوری تولید کد با هوش مصنوعی است و احتمالاً آن را جایگزین برخی مهندسان نرم‌افزار خود خواهد کرد.

لوگو open ai روی صفحه گوشی

Semafor با یکی از مهندسان پیمان‌کار OpenAI در آمریکای جنوبی صحبت کرده است که نشان می‌دهد وظیفه‌ی پیمان‌کاران پیدا کردن باگ‌های کدهای تولیدشده با هوش مصنوعی و ارائه‌ی توضیحاتی درمورد روش رفع مشکلات بوده است. این مهندس در بخشی از توضیحات خود گفت ازنظر او OpenAI قصد دارد داده‌های آموزشی را به فناوری هوش مصنوعی خود اضافه کند.

OpenAI همچنین مالکیت چت‌بات جنجالی هوش مصنوعی ChatGPT را دراختیار دارد. از زمان راه‌اندازی این پروژه در اواخر سال گذشته تا کنون برخی مشاغل مثل مدرسان، روزنامه‌نگاران و حتی وکلا احساس خطر می‌کنند زیرا امکان دارد هوش مصنوعی در آینده‌ی نه‌چندان دور، جای‌ آن‌ها را بگیرد.

به گزارش بیزنس اینستایدر، برخی کارمندان آمازون از مدتی قبل برای کدنویسی از ChatGPT کمک گرفته‌اند. البته غول خرده‌فروشی آنلاین به کارمندان خود هشدار داده است اطلاعات محرمانه‌ی شرکت را با ربات به‌اشتراک نگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات