برخی کارکنان گوگل پس‌از اسکن نشان ورود به دفتر کار، متوجه اخراج خود شدند

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اخراج کارکنان گوگل
ظاهراً برخی کارمندان گوگل تا زمانی‌که نشان‌های‌شان اجازه‌ی ورود به محل کار آن‌ها را نداد، از اخراج‌شدن خود بی‌اطلاع بودند.
تبلیغات

برخی کارکنان گوگل صبح روز جمعه ایمیلی مبنی‌بر اخراج شدن خود دریافت کردند اما افرادی که صندوق ایمیل خود را بررسی نکرده بودند هنگام ورود به محل‌کار با غافل‌گیری سختی مواجه شدند.

یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل که اخیراً اخراج شده است در گفت‌وگو با وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر گفت یکی از همکارانش را درحالی مشاهده کرده است که سعی داشته با اسکن نشان مخصوص خود، وارد دفتر کارش در شعبه‌ی نیویورک شود اما سیستم با نمایش رنگ قرمز از ورود او جلوگیری کرد.

مهندس سابق گوگل در ادامه توضیح داده است که همکار او به‌شدت تعجب کرده و پس از کار نکردن نشانش، از کنار میز پذیرش به سمت راه‌رویی که به دفتر کار منتهی می‌شد حرکت کرد؛ جایی‌که یک نگهبان جلوی او را گرفت و به بیرون از شرکت همراهی کرد.

کارمند گوگل همچنین اعلام کرد همکارش ابتدا با حالتی طبیعی سعی کرد نشان را اسکن کند و به‌نظر نمی‌رسید بخواهد مخفیانه این‌کار را انجام دهد.

یکی دیگر از کارمندان سابق گوگل به‌نام زک بولینگ که قبل‌از اخراج به‌مدت هشت سال به‌عنوان مهندس در این شرکت کار می‌کرد به اینسایدر گفت طی چند روز گذشته، همه‌ی کارمندان دفتر نیویورک باید نشان خود را برای ورود اسکن کنند و او چنین الزامی را غیرعادی دانست. وی در بخشی از توضیحات خود گفت:

دقیقاً مشخص بود چه خبر شده است. ما در گذشته هرگز برای عبور از درها و اسکن نشان‌های کاری، مشکل نداشتیم و نگهبانان با دیدن ما حتی بدون نیاز به ارائه‌ی نشان، در را باز می‌کردند.
- زک بولینگ

یکی دیگر از کارمندان سابق گوگل که خواست نام او فاش نشود، صحبت‌هایی شبیه زک بولینگ را تکرار کرد. او گفت کارمندان گوگل معمولاً به‌سرعت نشان‌های خود را به نگهبانان جلوی آسانسور نشان می‌دهند و سپس اجازه دارند با آسانسور به هر طبقه‌ای که نیاز داشتند بروند اما روز جمعه، نگهبانان به برخی کارکنان اجازه ورود ندادند و از آن‌ها خواستند نشان‌های خود را در طبقه‌ی دوم و بخش پذیرش اسکن کنند.

دفتر نیویورک گوگل
ساختمان چلسی، دفتر گوگل در شهر نیویورک

یکی از سخن‌گویان گوگل، صحبت‌های کارکنان اخراج‌شده را به‌طور کامل نپذیرفت و به اینسایدر گفت همه‌ی کارکنان دفتر نیویورک برای ورود به محل کار باید نشان‌ خود را هنگام عبور از در ورودی اسکن کنند.

کارمندسابق گوگل که شاهد تلاش ناموفق یکی از همکارانش برای ورود به دفتر نیویورک بوده، اعلام کرد آن روز متوجه شده است تعداد نگهبانان افزایش یافته است. او می‌گوید معمولاً فقط دو نگهبان در جلوی آسانسور حضور دارند اما روز جمعه چهار یا پنج نفر را دیده است.

یکی دیگر از کارمندانی که اخیرا از گوگل اخراج شده است به اینسایدر گفت اواسط مسیر حرکت به‌سمت دفتر شیکاگو متوجه شده‌ است دو نفر از اعضای تیم او که امکان ورود به محل کار را نداشتند درواقع اخراج شده بودند.

یک منبع آگاه نیز اعلام کرده است نگهبانان امنیتی گوگل صبح روز اخراج به کارمندان اعلام کرده‌اند نشان‌های خود را به‌طور جداگانه به شرکت تحویل بدهند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در یادداشتی خطاب به کارمندان نوشت، ۱۲ هزار کارمند یعنی حدود ۶ درصد از کل نیروی کار این شرکت اخراج شده‌اند.

یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل که اسم او در فهرست ۱۲ هزارنفری اخراج اخیر این شرکت بوده، اخراج‌شدن ازطریق ایمیل را مثل سیلی خوردن توصیف کرد. یکی دیگر از این افراد گفت پس‌از اطلاع از خبر اخراجش، قادر به کنترل دستان لرزان خود نبوده است. گوگل همچنان نیروی کار جدید استخدام می‌کند اما افرادی که اخراج شده‌اند درصورت تمایل باید مثل همه، درخواست خود را از ابتدا ثبت کنند.

اخراج دسته‌جمعی هزاران کارمند گوگل، موجی از شوک را در سرتاسر این شرکت ایجاد کرد. کارکنان گوگل در جلسه‌ی پرتنش روز دوشنبه از مدیران این شرکت درخواست کردند ایمنی روانی را به محل کار برگردانند و سؤال کردند آیا پاداش و افزایش حقوق آن‌ها متوقف خواهد شد یا خیر؟

البته گوگل تنها شرکتی نیست که به‌دلیل تورم در اقتصاد جهانی، تعداد زیادی از کارکنان خود را به‌طور دسته‌جمعی اخراج کرده است. مایکروسافت و آمازون نیز در ماه جاری هزاران کارمند خود را اخراج کردند و داده‌های سایت Layoffs.fyi نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ جمعاً بیش‌از ۵۵۳ هزار نفر از شرکت‌های مختلف اخراج شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات