ادامه موج اخراج‌ها در شرکت‌های بزرگ فناوری؛ ۸۰ درصد نیروی کار تمام‌وقت توییتر بی‌کار شدند

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اخراج کارکنان توییتر
با اخراج تعداد زیادی از کارکنان تمام‌وقت توییتر، جای تعجب نیست که این‌ شبکه‌ی اجتماعی اخیراُ با مشکلات عملکردی متعدد مواجه می‌شود.
تبلیغات

ایلان‌ ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ در گفت‌وگو با بلومبرگ شایعه‌ی اخراج ۷۵ درصد از نیروی کار توییتر را تکذیب کرده بود. اکنون CNBC گزارش داده است حدود ۸۰ درصد از ۷۵۰۰ کارمندی که قبل‌از روی کار آمدن ایلان ماسک در این شبکه‌ی اجتماعی مشغول به‌کار بودند اخراج شده‌اند. درحال‌حاضر فقط ۱۳۰۰ نفر در این شرکت کار می‌کنند و درمجموع کم‌تر از ۵۰۰ مهندس به‌صورت تمام‌وقت در بخش‌های مختلف پلتفرم اجتماعی مذکور باقی مانده‌اند. سایر کارکنان این شرکت یا استعفا داده‌اند یا اخراج شده‌اند.

به گزارش انگجت، درحال‌حاضر ۷۵ درصد از کارمندان توییتر در مرخصی به‌سر می‌برند که ۴۰ نفر از آن‌ها عضو تیم‌های مهندسی هستند. ازطرفی، تیم Trust and Safety که وظیفه‌ی نظارت بر تعدیل محتوای سایت را برعهده دارد، اکنون فقط با ۲۰ نفر به‌ فعالیت خود ادامه می‌دهد. این اتفاق در ادامه‌ی رخداد‌های زنجیره‌واری است که پس از تصاحب ایلان ماسک شاهد آن‌ها بوده‌ایم.

ماسک پس‌‌از تصاحب توییتر حساب کاربری ممنوع‌شده‌ی بسیاری از افرادی که گرایش سیاسی راست افراطی و فاشیستی داشتند را بازگرداند. او تصمیمات عملیاتی مهم را براساس نظرسنجی‌های توییتر اتخاذ کرده است. البته ماسک ابتدا سعی کرد با مطرح کردن شکایت ساختگی مثل تعداد ربات‌های توییتر و غیره، از این خرید ۴۴ میلیارد دلاری صرف‌نظر کند.

ایلان ماسک حتی تصمیماتی برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران و دانشجویان در شبکه‌ی اجتماعی خود اتخاذ کرد. مدیرعامل توییتر همچنین برخی از کارمندان شرکت‌های دیگر تحت مالکیت خود ازجمله اعضای تیم‌های اسپیس‌ایکس و تسلا را به پلتفرم اجتماعی‌اش آورده است. او همچنین برخی کارکنان توییتر را به‌دلیل زیر سؤال بردن هوش تجاری‌اش اخراج کرد. طرح نشان آبی هشت دلاری نیز ازجمله اقدامات دیگری بود که ماسک پس‌از خرید توییتر انجام داد.

با وجود همه‌ی اقداماتی که ماسک در توییتر انجام داده است، گزارش‌ها نشان می‌دهند درآمد این شبکه‌ی اجتماعی ۴۰ درصد کم‌ شده، زیرا اعتماد تبلیغ‌دهندگان به این شبکه‌ی اجتماعی کاهش یافته است. این شرکت اخیراً حتی برخی لوازم اداری دفتر سانفرانسیسکو خود را به‌حراج گذاشت. ماسک در پایان ماه جاری باید اولین پرداخت اعتبار ۱۳ میلیارد دلاری که برای خرید توییتر دریافت کرده بود را بپردازد. شایان‌ذکر است ارزش این رقم امروز حدود ۱۵ میلیارد دلار است.

البته توییتر تنها شرکتی نیست که تصمیم به اخراج کارکنان خود گرفته است. گوگل نیز در هفته‌ی جاری ۱۲ هزار کارمند خود را اخراج کرد و ۱۸ هزار کارمند شعبه‌های آمازون در سرتاسر جهان نیز از کار بی‌کار شدند. مایکروسافت هم اخیراً ۱۰ هزارنفر از کارکنانش را اخراج کرد. این سه شرکت در سال گذشته جمعاً ۷۰ هزار نفر را بیکار کرده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات