مانعی دیگر برای خرید اکتیویژن بلیزارد؛ اتحادیه اروپا به میدان می‌آید!

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد
مایکروسافت به‌زودی هشدار ضدرقابتی اتحادیه‌ی اروپا را برای خرید اکتیوژن بلیزارد دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

رویترز اخیراً گزارش داده است کمیسیون اروپا احتمالاً درمورد خرید اکتیویژن بلیزارد، هشداری برای مایکروسافت صادر خواهد کرد. این معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری تاکنون ازطرف چندین نهاد حاکم ازجمله کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده (FTC)، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) و کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا مورد بررسی قرار گرفته است. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت فهرستی از نگرانی‌های ناشی از نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد را دریافت خواهد کرد.

کمیسیون اروپا بیانیه‌ای از اعتراض‌ها را با مایکروسافت به‌اشتراک خواهد گذاشت که در آن به تشریح مشکلات مربوط به خرید اکتیویژن بلیزارد خواهد پرداخت. رویترز اعلام کرده است کمیسیون درحال آماده‌سازی این هشدار است و انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده آن را برای غول فناوری اهل ردموند ارسال کند.

کمیسیون اروپا تا ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ (۲۲ فروردین ۱۴۰۲) مهلت دارد تا درمورد خرید اکتیویژن بلیزارد تصمیم‌گیری کند. پیش‌بینی می‌شود که تصمیم اتحادیه‌ی اروپا بر روش پیش‌برد این معامله تأثیر خواهد داشت.

مایکروسافت می‌گوید:

ما برای رفع هرگونه نگرانی در بازار، به همکاری با کمیسیون اروپا ادامه خواهیم داد و تصمیم داریم بازی‌های بیشتری را دراختیار افراد بیشتری قرار دهیم و خرید اکتیویژن بلیزارد درواقع این هدف مهم را دنبال می‌کند.
- مایکروسافت

انتظار می‌رود مایکروسافت چندین راهکار به اتحادیه‌ی اروپا و CMA ارائه دهد. این شرکت همچنین تعهدی ۱۰ ساله برای ارائه‌ی بازی محبوب Call Of Duty روی نینتندو سوئیچ و استیم دارد که احتمالاً در تلاش برای تحت‌تأثیر قراردادن سازمان‌های نظارتی انجام شده است. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت پیشنهاد داد قراردادی مشابه با سونی ببندد تا این فرانچایز محبوب بازی همچنان روی پلی‌استیشن دردسترس بماند.

ویندوز سنترال در نوامبر ۲۰۲۲ با انتشار گزارشی، استدلال کرد موضع اتحادیه‌ی اروپا درمورد معامله‌ی مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد، به‌خطر افتاده است. این گزارش بیشتر روی اظهارات بحث‌ برانگیز ریکاردو کاردوسو، معاون رئیس واحد بین‌نهادی و توسعه در اتحادیه‌ی اروپا تمرکز داشت. در گزارش مذکور همچنین به پیچیدگی‌های فراوان این معامله اشاره شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات