آفیس و موتور جست‌وجوی بینگ با ChatGPT هوشمندتر و کاربردی‌تر می‌شوند

سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت آفیس 2021
مایکروسافت می‌خواهد با استفاده از ویژگی‌های ابزار هوش مصنوعی ChatGPT، قابلیت‌های آفیس و موتور جست‌وجوی بینگ را بهبود دهد.
تبلیغات

طبق گزارش‌های اخیر، مایکروسافت برنامه‌های بزرگی برای اضافه‌کردن قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به برنامه‌ها و خدمات خود دارد. ظاهراً این شرکت می‌خواهد از ویژگی‌های ChatGPT در مجموعه‌ی آفیس استفاده کند و بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانند متن‌های مدنظر خود را به‌راحتی تولید کنند. علاوه‌براین، گفته می‌شود استفاده از هوش مصنوعی در موتور جست‌وجوی بینگ، امکان ارائه‌ی پاسخ‌های بهتر و کاربردی‌تر به درخواست‌های کاربران را فراهم خواهد کرد.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ با OpenAI همکاری می‌کند و از آن زمان تاکنون، یک‌میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. همچنین، این همکاری شامل توافق میان دو شرکت برای استفاده از زیرساخت‌های ابری هوش مصنوعی Azure مایکروسافت برای آموزش GPT-3.5 بود؛ بستری که چهارچوب اصلی اجرای چت‌بات معروف ChatGPT است. به‌نظر می‌رسد پس‌ از چند سال همکاری، غول فناوری ردموندی سرانجام از نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری استفاده خواهد کرد.

براساس اطلاعات فاش‌شده، کاربران می‌توانند با ارائه‌ی برخی دستورها، متن دلخواهشان را در آفیس تولید کنند. این ویژگی تا حدودی شبیه عملکردی است که از قبل در آفیس وجود دارد؛ اما استفاده از قابلیت‌های OpenAI باعث می‌شود قدرت این ابزار افزایش یابد و متن‌‌های باکیفیت‌تری تولید کند.

براساس گزارش ویندوز سنترال، مهندسان و محققان مایکروسافت بیش‌ از یک‌ سال روی ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی ایجاد ایمیل و اسناد مختلف کار کرده‌اند. یکی از عناصر مهم این ویژگی، حفظ حریم خصوصی است. مایکروسافت سعی می‌کند از امنیت داده‌های مشتریان هنگام کار با ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی اطمینان حاصل کند.

در ماه‌های اخیر، هوش مصنوعی سروصدای زیادی در دنیای فناوری ایجاد کرده است. به‌عنوان مثال، عملکردها و قابلیت‌های چت‌بات ChatGPT بسیاری از کاربران را شگفت‌زده و برخی دیگر را نگران کرده است. این ابزار حتی برای ساخت کتاب‌های مخصوص کودکان استفاده شد که البته نتیجه‌ی آن به سرقت ادبی ختم شد. علاوه‌براین، مایکروسافت با معرفی VALL-E، امکان شبیه‌سازی صدای افراد را با روشی حیرت‌انگیز فراهم کرده که این موضوع نگرانی‌های امنیتی نیز به‌دنبال داشته است.

درحالی‌که هوش مصنوعی روز‌به‌روز قدرتمندتر می‌شود، انتظار داریم در آینده شاهد گسترش استفاده از آن در تعداد زیادی از برنامه‌ها باشیم. مایکروسافت نیز احتمالاً زمان زیادی را برای استفاده‌ی صحیح از این تکنولوژی جذاب صرف خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات