تبلت Smart Paper لنوو پاسخی ۴۰۰ دلاری به Scribe کیندل است

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
smart paper
لنوو در CES 2023 تبلت جدیدی معرفی کرد که ترجمه نامش کاغذ هوشمند است و قرار است جایگزینی برای نوت بوک و قلم شما باشد.
تبلیغات

لنوو امسال در CES 2023 غوغا به پا کرد؛ از لپ تاپ Yoga Book 9i لنوو با دو نمایشگر OLED گرفته تا تبلت غول‌پیکر لنوو Tab Extreme برای رقابت با iPad Pro، رویداد CES امسال میزبانی برای خودنمایی لنوو بود. این شرکت در کنار لپ‌تاپ‌ها و تجهیزات دیگر، دفترچه یادداشت E-Inkیی را معرفی کرد که ‌‌Smart Paper یا کاغذ هوشمند نام دارد. Smart Paper به صفحه‌نمایشی ۱۰٫۳ اینچی با پوشش ضد بازتاب مجهز بوده، وزن کمی دارد و از ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

به گزارش Engadget، قلم تبلت جدید لنوو به باتری نیاز ندارد و تاخیر آن در بدترین شکل تنها به ۲۳ میلی‌ثانیه می‌رسد. این قلم ۹ تنظیم مختلف‌‌ (مانند مداد و نشانگر) دارد و بیش از ۴ هزار سطح حساسیت فشار و تشخیص زاویه نوشتن ارائه می‌دهد.

Smart Paper 1

علاوه‌بر‌این Smart Paper ده‌ها تمپلیت مانند صفحه‌ی خالی، کاغذ خط‌دار و دست‌نوشته‌های موسیقی ارائه می‌دهد و به لطف میکروفون‌های دوگانه، هم‌زمان با یادداشت‌برداری کاربر، صحبت‌ها در جلسات یا سخنرانی‌ها را نیز ضبط کرده و امکان همگام‌سازی این فایل صوتی با یادداشت‌ها را فراهم می‌کند؛ به این معنی که می‌توانید بخشی از متن را انتخاب کنید و صدای مربوط به آن قسمت را بشنوید.

Smart Paper می تواند دست خط شما را به متن تبدیل کند و با جستجوی کلمات کلیدی، متن‌های مرتبط را به شما نشان دهد؛ می‌توانید یادداشت‌ها را حذف یا سازماندهی مجدد کنید، آن‌‌ها را در پوشه‌ها مختلف قرار دهید و به میلیون‌ها کتاب الکترونیکی نیز دسترسی داشته باشید.

حتی اگر این تبلت را در خانه جا گذاشتید هم می‌‌توانید به لطف اپلیکیشن موبایلی Smart Paper و کامپیوتری که از همگام‌سازی ابری پشتیبانی کند، به تمام فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و همچنین می‌تواند به کمک آن متن و صداهای ضبط شده را به زبان‌های دیگری ترجمه کند.

به نظر می رسد Smart Paper پاسخ لنوو به تبلت سال گذشته‌ی کیندل آمازون یعنی Scribe است، اما اینکه این دو محصول را چگونه در عمل می‌توان با هم مقایسه کرد، هنوز مشخص نیست. درحال‌حاضر تنها می‌دانیم که قیمت تبلت جدید لنوو ۴۰۰ دلار و ۶۰ دلار از Scribe گران‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات