لپ تاپ Yoga Book 9i لنوو با دو نمایشگر OLED رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ لنوو یوگا Lenovo Yoga Book 9i در حالت های مختلف
یوگا بوک 9i لپ تاپ نوآورانه‌ی لنوو با دو نمایشگر OLED باکیفیت معرفی شد. این محصول با لوازم جانبی متنوعی روانه‌ی بازار می‌شود.
تبلیغات

بیش از یک دهه پیش، ایسوس اولین لپ تاپ مجهز به دو نمایشگر لمسی را با نام Flipbook به‌نمایش گذاشت؛ اما این لپ تاپ‌ها حتی امروز نیز به محصولی مرسوم تبدیل نشده‌اند. سال‌ها بعد، سرانجام لپ تاپ‌های دونمایشگره در کانون توجه قرار گرفتند. در این زمینه، ایسوس فعالیت زیادی کرده و در چند وقت اخیر، لپ تاپ‌های ROG Zephyrus Duo و ZenBook Pro Duo و ZenBook Duo را دردسترس مشتریان قرار داده است.

لنوو همچون ایسوس علاقه‌ی زیادی به لپ تاپ‌های نوآورانه دارد. این شرکت امشب در نمایشگاه CES 2023 لپ تاپ جدیدی به نام Yoga Book 9i را رونمایی کرد. Yoga Book 9i اولین لپ تاپ سری یوگا است که از نمایشگر لمسی استفاده می‌کند. لپ تاپ‌های سری یوگا در نسل‌های گذشته نیز چندین فرم‌فکتور را در قالب محصولی واحد ارائه می‌دادند؛ با‌این‌حال به‌لطف تغییرات مدل جدید، کاربردهای این لپ تاپ‌ها حتی بیشتر از قبل می‌شود.

لپ تاپ لنوو یوگا Lenovo Yoga Book 9i از نمای جلو

لپ تاپ Yoga Book 9i لنوو از نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی OLED با وضوح 2.8K و پردازنده‌های نسل ۱۳ جدید و ۱۵ توات سری U اینتل استفاده می‌کند. لپ تاپ مذکور به‌طورپیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کند.

نیمه‌ی پایینی دستگاه (جایی که در لپ تاپ‌های عادی محل کیبورد است) صفحه‌نمایش کاملاً لمسی دردسترس کاربر قرار می‌دهد. لنوو می‌گوید لپ تاپ Yoga Book 9i را با کیبورد مجزا می‌فروشد. این کیبورد روی نمایشگر پایینی قرار می‌گیرد. لنوو قاب ویژه‌ای نیز برای لپ تاپ یوگا بوک عرضه می‌کند. این قاب امکان می‌دهد تا لپ تاپ را جهت‌های مختلف روی میز قرار دهید و از نمایشگر آن نهایت استفاده را ببرید. لپ تاپ جدید لنوو از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ لنوو یوگا Lenovo Yoga Book 9i با قلم لمسی

Lenovo Yoga Book 9i به ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر یک ترابایتی PCIe Gen4 SSD مجهز است. شماری از لپ تاپ‌هایی که شرکت MSI معرفی کرده، حافظه‌ی PCIe Gen5 دارند که تا دو برابر سریع‌تر است. لپ تاپ لنوو از گرافیک مجتمع Iris Xe استفاده می‌کند و باتری ۸۰ وات‌ساعتی با شارژدهی ۱۰ ساعته در حالت دونمایشگره و شارژدهی ۱۴ ساعته در حالت تک‌نمایشگر دارد.

نمای کناری لپ تاپ لنوو یوگا Lenovo Yoga Book 9i

لپ تاپ لنوو یوگا بوک به سه درگاه USB-C مجهز است و از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۲ استفاده می‌کند. این لپ تاپ از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی و از اسپیکرهای تقویت‌شده‌ی شرکت Bowers & Wilkins استفاده می‌کند. لنوو می‌گوید لپ تاپ Yoga Book 9i ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) عرضه می‌شود. قیمت لپ تاپ لنوو از ۲٬۰۹۹٫۹۹ دلار شروع خواهد شد.

مشخصات فنی لپ تاپ Lenovo Yoga Book 9i

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۱

پردازنده‌ی مرکزی

نسل ۱۳ اینتل (سری Core i7 U)

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel Iris Xe

رم

۱۶ گیگابایت LPDDR5X

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۱ ترابایت PCIe Gen4 SSD

نمایشگر

۱۳٫۳ اینچ، OLED، وضوح 2.8K، لمسی

درگاه

سه عدد USB-C

قیمت

۲٬۰۹۹٫۹۹ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات