نتفلیکس با از دست دادن ۹۷۰ هزار مشترک، بزرگ‌ترین ضرر سه‌ماهه خود را تجربه کرد

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نتفلیکس در طی سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۰ ژوئن، ۹۷۰ هزار مشترک خود را از دست داده است. این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته، ضرر خالص دو میلیون مشترک را پیش‌بینی کرد.
تبلیغات

نتفلیکس درمجموع ۲۲۰٫۶۷ میلیون مشترک دارد و انتظار می‌رود این عدد در سه‌ماهه سوم یک میلیون مشترک افزایش یابد. این شرکت چند ماه را صرف تنظیم استراتژی تجاری خود کرده است تا برای چالش‌هایی که انتظار می‌رود در آینده با آن‌ها مواجه شود، آمادگی داشته باشد. غول استریم آنلاین حدود ۴۵۰ کارمند خود را اخراج و همکاری جدیدی با مایکروسافت آغاز کرد تا طرح اشتراکی تبلیغاتی جدیدی را با قیمت ارزان‌تر دردسترس کاربران خود قرار دهد.

نتفلیکس در نامه‌ای که امروز برای سهام‌داران خود ارسال کرده است گفت که در اوایل سال ۲۰۲۳، سرویس اشتراکی تبلیغاتی را راه‌اندازی خواهد کرد. این شرکت همچنین سال آینده قابلیت اشترک‌گذاری سرویس پولی با سایر اعضای خانواده یا دوستان را ارائه خواهد داد.

به گزارش TechCrunch، نتفلیکس روز گذشته اعلام کرد درحال آزمایش ویزگی جدیدی به نام Add a Home است که برای اشتراک‌گذاری حساب‌ها با سایر اعضای خانواده، مبلغ ۳ دلار از کاربران دریافت می‌کند. به‌هرحال این شرکت سال وحشتناکی را سپری می‌کند زیرا در ماه آوریل نیز گزارش داد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ حدود ۲۰۰ میلیون مشترک از دست داده که اولین ضرر بزرگ در بیش از یک‌دهه فعالیت آن است.

سهام نتفلیکس امسال تقریباً ۷۰ درصد کاهش یافت. ارزش بازار این شرکت در کمتر از یک سال از ۳۰۰ میلیارد دلار به زیر ۹۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. پس از این‌ که این شرکت گزارش داد کاهش تعداد مشترکان آن، کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده بوده است، ارزش سهام آن رشدی هشت درصدی را تجربه کرد.

غول استریم چندرسانه‌ای اگرچه در ماه جاری نسبت به سرویس‌های رقیب تعداد برنامه‌های تلویزیونی بیشتری به پلتفرم خود اضافه کرد، اما نامزدهای امی کمتری نسبت به HBO و HBO Max به‌دست آورد. HBO در ماه جاری ۱۴۰ نامزد امی دریافت کرد درحالی‌که تعداد آثار نامزد دریافت این جایزه در نتفلیکس ۱۰۵ مورد بوده است که دلیلی بر سقوط کیفیت سرگرمی‌های ارائه‌شده ازطریق این غول استریم محسوب می‌شود.

استفاده از نتفلیکس / Netflix / نت فلیکس روی آیپد پرو اپل در دست کاربر

فصل چهارم سریال محبوب چیزهای عجیب (Stranger Things) موفقیت بزرگی میان مشترکان به‌دست آورد زیرا این شرکت اعلام کرد با ۱٫۳ میلیارد ساعت بازدید، پرمخاطب‌ترین نمایش انگلیسی زبان تاریخ این پلتفرم بوده است.

نتفلیکس برای سرعت‌بخشیدن به روند رشد خود، روی محتوای باکیفیت‌ تمرکز کرده است. فصل جدید سریال THe Crown و فیلم اکشن ۲۰۰ میلیون‌دلاری مرد خاکستری با بازی رایان گاسلینگ و کریس ایوانز به‌زودی روی این پلتفرم به‌نمایش درخواهند آمد. این شرکت همچنین یک برنامه‌ی نمایشی با مضمون بازی Squid Game را معرفی کرده است که جایزه‌ی نقدی درخورتوجهی را به برنده ارائه خواهد داد و بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ تلویزیون نیز در آن حضور خواهند داشت.

نتفلیکس در حوزه‌ی بازی‌های موبایل، امروز Into the Breach را منتشر کرد؛ عنوان جدیدی برای گیمرهای موبایلی که از بازی‌های استراتژیک مبارزه با دشمن، نبرد و مواردی شبیه به این لذت می‌برند. این سرویس استریم درحال‌حاضر بیش از ۲۲ بازی دردسترس کاربران قرار داده است و تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی تعداد آن‌ها را به ۵۰ عنوان افزایش دهد. ازجمله بازی‌های جدید این شرکت می‌توان به عناوین مرتبط با برنامه‌های تلویزیونی محبوب ازجمله The Queen's Gambit، Shadow and Bone و Too Hot to Handle اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات