رئیس فاکسکان سایر تأمین‌کنندگان اپل را به استخدام غیرقانونی کارگران در ویتنام متهم کرد

یک‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یانگ لیو، رئیس فاکسکان در مصاحبه‌ی اخیر خود با رسانه‌ها، سایر تأمین‌کنندگان اپل را به استخدام غیرقانونی کارگران این شرکت در ویتنام متهم کرده است.
تبلیغات

فاکسکان که یکی از بزرگ‌ترین شرکای اپل است و وظیفه‌ی مونتاژ محصولات غول فناوری مستقر در کوپرتینو را برعهده دارد، مجبور است برای نگه‌داشتن کارمندان خود در ویتنام، رقابت کند. یانگ لیو، رئیس این شرکت، رقبا را به استخدام کارگرانش متهم می‌کند.

به گزارش اپل‌اینسایدر، فاکسکان و سایر شرکت‌ها درحال گسترش یا راه‌اندازی واحدهای جدید در ویتنام هستند، زیرا اپل سعی دارد بخشی از خطوط تولید خود را به خارج از چین گسترش دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد فاکسکان درحال تبدیل شدن به قربانی افزایش فعالیت اپل است.

به گزارش بلومبرگ، یانگ لیو روز شنبه در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها از رقابت در ویتنام سخن گفت زیرا شرکت‌های رقیب درحال راه‌اندازی و گسترش فعالیت‌های خود در ویتنام هستند. گفته می‌شود رقبای زنجیره‌ی تأمین آن درحال راه‌اندازی تأسیسات جدید در نزدیکی پردیس‌های فاکسکان هستند تا بتوانند کارگران این شرکت را استخدام کرده و از دانش و مهارت آن‌ها بهره ببرند. لیو از ذکر نام شرکت‌های خاص خودداری کرد، اما اصرار داشت که نباید از این اقدام چشم‌پوشی کرد.

رئیس شرکت فاکسکان گفت درحال‌حاضر حدود ۶۰ هزار نفر در ویتنام مشغول‌به‌کار هستند و این شرکت برنامه‌هایی برای افزایش درخورتوجه تعداد کارگران خود در طی یک تا دو سال آینده دارد.

اپل با تأمین‌کنندگان خود صحبت کرده تا میزان تولید را خارج از چین افزایش دهد، اقدامی که بر تولید در کشورهای دیگر مانند ویتنام که قبلاً در زنجیره‌ی تأمین گنجانده شده‌اند، تأثیر می‌گذارد. ماه ژوئن گزارش شد که اپل تولید آیپد را به ویتنام منتقل کرده است تا از اختلال بیشتر در زنجیره‌ی تأمین ناشی از اقدامات چین برای مقابله با ویروس کرونا جلوگیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات