احتمال کاهش تولید ۶ تا ۱۰ میلیونی آیفون به‌دلیل قرنطینه‌های جدید چین

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با اعمال قرنطینه‌های جدید در چین، فعالیت یکی دیگر از کارخانه‌های مهم مونتاژ آیفون در این کشور متوقف شده است.
تبلیغات

به‌دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کووید در چین، دولت این کشور بار دیگر درحال اعمال قرنطینه‌های جدید است. این‌ بار شهر ژنگژو تحت تأثیر این اقدام قرار گرفته که این موضوع بر فعالیت‌های یکی از کارخانه‌های اصلی مونتاژ آیفون تأثیر خواهد داشت.

به گزارش 9to5Mac و به‌نقل از بلومبرگ، مقامات چینی روز جمعه اعلام کردند که مناطقی در نواحی اقتصادی فرودگاه ژنگژو قرنطینه شده‌اند و درنتیجه مردم در این نواحی تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند. این گزارش تأیید می‌کند که بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید آیفون که متعلق به فاکسکان است در این منطقه قرار دارد. این شرکت در روزهای اخیر کارکنان خود را به انجام آزمایش کووید ملزم کرده است.

فاکسکان و اپل تاکنون توضیحی ارائه نداده‌اند که قرنطینه‌های جدید دولت چین چه تأثیری بر تولید گوشی آیفون خواهد داشت. بااین‌حال، این اولین‌بار نیست که تولید محصولات اپل در سال جاری تحت تأثیر قرنطینه‌های اجباری چین قرار گرفته است. فاکسکان ماه گذشته در پی شیوع کووید و به‌دلیل یک قرنطینه‌ی دیگر، فعالیت خود را در شنژن به حالت تعلیق درآورد. شایان‌ ذکر است تعدادی از کارخانه‌های فاکسکان در شنژن مستقر شده‌اند؛ کارخانه‌هایی که مسئول مونتاژ آیفون و سایر محصولات اپل هستند.

تحلیلگران اعلام کرده‌اند قرنطینه‌های اخیر چین می‌تواند به کاهش تولید ۶ تا ۱۰ میلیون دستگاه آیفون منجر شود. درعین‌حال، تولید دستگاه‌هایی مثل مک‌بوک پرو و نسل پنجم آیپد ایر نیز تحت تأثیر این قرنطینه‌ها قرار گرفته زیرا تاریخ تحویل این محصولات به‌مدت درخورتوجهی به تعویق افتاده است.

سایر تأمین‌کنندگان اپل ازجمله پگاترون و Quanta Computer نیز فعالیت‌های خود را در شرق چین متوقف کرده‌اند که این موضوع مطمئناً بر عرضه‌ی محصولات اپل تأثیر خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات