مهندسین اپل در آمریکا از راه دور روی تولید محصول در چین نظارت می‌کنند

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه می‌گویند اپل مسئولیت‌های مهندسین مستقر در چین را افزایش داده، اما مهندسین ساکن در آمریکا از راه دور بر روند تولید نظارت می‌کنند و تصمیمات کلیدی همچنان در کوپرتینو گرفته می‌شود.
تبلیغات

براساس آنچه The Verge به نقل از The Wall Street Journal می‌نویسد اپل مسئولیت‌های بیشتری به مهندسین مستقر در چین برای مدیریت روند تولید قطعات سخت‌افزاری محول کرده است.

تا پیش از دنیاگیری ویروس کرونا، اپل به‌طور مکرر مهندسین ساکن در ایالات متحده را به چین می‌فرستاد تا به نظارت روی روند تولید کمک کنند، بااین‌حال منابع ناشناس The Wall Street Journal می‌گویند اپل از این پس بیشتر به مهندسین ساکن در چین اتکا می‌کند چون به‌دلیل ویروس کرونا محدودیت‌های سفر در بین کشورهای مختلف مشکل‌ساز شده است.

البته مهندسین ساکن در آمریکا همچنان از راه دور بر روند تولید نظارت می‌کنند. The Wall Street Journal به‌طور مشخص می‌نویسد تولیدکننده‌ی آیفون سراغ استفاده از برخی فناوری‌ها نظیر پخش زنده رفته است تا مهندسین حاضر در مقر اصلی‌اش در کوپرتینو «از راه دور بفهمند چه اتفاقاتی در کارخانه‌های چین می‌افتد.»

همچنین گفته می‌شود اپل از آیپد برای برقراری ارتباط بین مهندسینش استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از ابزارهای واقعیت افزوده، کارشناسان فنی را قادر می‌سازد در کوپرتینو مشکلات کارخانه‌ها را بررسی کنند.

منابعی ناشناس می‌گویند تصمیم‌های کلیدی و روند طراحی محصول همچنان در مقر اصلی اپل در کالیفرنیا تعیین می‌شوند. اپل همواره نشان داده تسلط زیادی روی زنجیره‌ی تأمین خود دارد و بسیاری از کارخانه‌هایی که اپل برای تولید محصول استفاده می‌کند در چین احداث شده‌اند.

کمبود جهانی تراشه و محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ (خصوصاً تعطیلی در چین) باعث شده است زنجیره‌ی تأمین اپل با اختلالاتی مواجه شود. این مشکلات به حدی هستند که تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان برگزاری جلسه‌ی مالی اخیر شرکت گفت پیش‌بینی می‌شود درآمد اپل در فصل جاری میلادی بین چهار تا هشت میلیارد دلار کاهش یابد.

شایعه‌ها می‌گویند اپل روی تعداد زیادی محصول جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۲ کار می‌کند که شامل گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴، مدل بازطراحی‌شده‌ی مک بوک ایر با پردازنده‌ی M2 و نسل دوم ایرپاد پرو می‌شود. اگر اختلالات زنجیره‌ی تأمین ادامه‌دار باشد شاید اپل مجبور شود عرضه‌ی شماری از محصولاتش را به تعویق بیندازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات