قرنطینه‌های ناشی از کرونا در چین به نیمی از ۲۰۰ تأمین‌کننده اپل ضربه زد؛ هشدار توقف کامل تولید

پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران ارشد فناوری چین هشدار داده است که تولید فناوری این منطقه در صورت تغییرنکردن وضعیت ظرف ۱۰ روز آینده، به‌طور کامل متوقف خواهد شد.
تبلیغات

ازآنجاکه چین به اجرای قانون سخت کرونا در اطراف شانگهای ادامه می‌دهد، معلوم شد که قرنطینه و محدودیت‌های حمل‌ونقل ۱۰۰ تأمین‌کننده اصلی اپل در منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

به‌گزارش appleinsider، قرنطینه‌های کووید تابه‌حال بر شرکت‌های محلی به طریق مختلفی تأثیر گذاشته است؛ زیرا مقامات منطقه اقدامات مختلفی را پیاده‌سازی کرده‌اند. برای مثال چندی‌ پیش فاکسکان به‌طور عملی به کار خود ادامه می‌داد، درحالی‌که یک کارخانه پگاترون مجبور به توقف تولید شد.

اکنون نیز بررسی جدید از زنجیره‌ی تأمین اپل توسط Nikkei Asia نشان داده که این اختلال به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم بر تولید ۱۰۰ تأمین‌کننده تأثیر می‌گذارد.

ناگفته نماند که بیش از ۷۰ شرکت مستقیماً اپل را از کارخانه‌های تولیدی خود در استان جیانگسو تأمین می‌کنند. اکثریت در Kunshan و سوژو، دو شهر نزدیک شانگهای مستقر هستند.

افزون‌براین، حدود ۳۰ تأمین‌کننده‌ی دیگر اپل دارای امکانات تولیدی هستند که در خود شانگهای استقرار یافته‌اند. بسیاری از آن‌ها شرکت‌های دیگر را نیز تأمین می‌کنند؛ بنابراین احتمالاً بر تمام صنعت فناوری تأثیر می‌گذارند.

فردی به‌ نام Paul Peng از شرکت AU Optronics که قبلاً صفحه‌نمایش‌هایی را برای اپل ساخته بود، به این نشریه گفت: «اختلال به یک شرکت یا صنعت مربوط نمی‌شود؛ بلکه این یک حادثه زنجیره تأمین جهانی است که می‌تواند در بدترین سناریو منجر به قطع زنجیره‌ی تأمین شود.»

پیش‌ از این در گزارشی گفته شد که اپل شاید بتواند با تغییر سفارش‌ها به تولیدکنندگان خارج از منطقه، اختلالات قرنطینه در تولید آیفون و مک‌بوک را جبران کند. باوجوداین، مقابله با قرنطینه‌ی طولانی‌مدت برای هر شرکتی دشوار خواهد بود.

براساس گفته‌ی Nikkei Asia، کسب‌و‌کارها دولت چین را بر سر این موضوع تحت فشار قرار داده‌اند. معاون نخست وزیر Liu He گفته است که مقامات برای تثبیت زنجیره‌ی تأمین تلاش خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات